A Google.org nyitólapján egyelõre néhány mondatos információ szerepel a kezdeményezésrõl. Ebbõl kiderül, hogy a Google.org a vállalat "filantróp karja", és hogy érdemes visszatérni az oldalra, mert érdekes és fontos lesz, amit ott találunk.
Egy százalék sokat ér
A két alapító, Sergey Brin és Larry Page hangzatos idézetet írt a szájtra, amelyben megfogalmazzák: azt remélik, a .org túlnõ majd a .com-on "a világ legnagyobb problémáinak legyõzése érdekében".
A Google-atyák azt ígérik, hogy a vállalat részvényeinek és profitjának egy százalékát adományozásra szánják, és az akciót a Google.org-on keresztül szervezik meg.
A Google a következõ húsz évre összeállította jótékonysági stratégiáját. Kezdésként kilencven millió dolláros alappal létrehozza a Google Alapítványt, és további 175 millió dollárt áldoz alapítványon kívüli adományokra, jelentette be Sheryl Sandberg, a vállalat reklámrészlegének alelnöke. "A Google azért áldoz ekkora összeget az alapítványon kívüli célokra is, mert támogatni szeretné a "társadalmilag tudatos" társaságokat" - mondta Sandberg az Inquirernek.
Bill Gates jótékonyabb
A Google az elsõ negyedévben 968 millió dolláros profitra tett szert, ez az elképzelések szerint Google.org-nak 9,7 millió dollárt jelent. Egymilliárd dolláros vállalásával nem a Google.org lesz a legnagyobb karitatív szervezet, világszerte húsz alapítvány büszkélkedhet kétmilliárd dollárnál nagyobb támogatóerõvel. A Foundation Center statisztikái szerint a listát a The Bill & Melinda Gates Alapítvány vezeti, 26,8 milliárd dollárral.
A Google Alaptvány többek között többmillió dollárt szán az Acumen Fund nonprofit szervezet támogatására, ghánai üzleti vállalkozások fellendítésére és afrikai vízkészletek támogatására.