Yahoo szerződést kötött első számú riválisával az online hirdetési piacon: két héten keresztül a Google szolgáltatja a Yahoo keresőjének találati oldalain a reklámok egy részét. Egész pontosan a keresések három százaléka fog olyan eredményeket adni, ahol a találatok mellett Google rendszeréből jönnek a hirdetések.
Ez ugyan nem tűnik jelentős üzletnek, ám elemzők szerint egy nagyobb üzlet próbaüzeme lehet, aminek keretében a Yahoo kiszállna az online hirdetési piacról, és a Google-nak adná át a reklámfelületeinek feltöltését (egyes források szerint csak Európában, ahol a Yahoo hagyományosan gyenge, mások szerint világszerte). Ez a lépés becslések szerint évi 25 százalékkal növelné a Yahoo bevételeit, ami enyhítené a nyomást a részvényeseken, akik - a vezetőség álláspontjával ellentétben - hajlanának arra hogy elfogadják a felvásárlási ajánlatot.
A hirdetési piacról való kiszállás azzal is járna, hogy a cég jobban tud koncentrálni a keresőmotor és a Yahoo portál fejlesztésére, ami az internet legnagyobb forgalmú oldala. A másik oldalon viszont a Google kezébe kerülne a keresésekhez kapcsolódó hirdetési felületek 90 százaléka. A Microsoft erre építi tiltakozó kampányát: a felvásárlása esélyeit rontó megállapodást azzal próbálja megfúrni, hogy a Google monopolhelyzetre tör, ami egészségtelen a piac működésére nézve.
Időközben befutottak az első reakciók a Yahoo részvényeseitől is arra, hogy a Microsoft a vezérkart megkerülve, közvetlenül velük tárgyalna a felvásárlásról: a Legg Mason befektetési alap (a cég második legnagyobb részvénycsomagjának tulajdonosa) vezetője a Wall Street Journalnak úgy nyilatkozott, hogy ha a Microsoft bekeményít, az nem tesz jót az üzlet esélyeinek.