A megállapodás szerint az International Business Machines Corp. (IBM) 18,9 százalékos részesedéshez jut a Lenovo Group Ltd. részvényeiből, 9500 dolgozója pedig ezentúl a Lenovót erősíti majd, amivel a kínai gyártó megduplázza alkalmazottainak számát. Az IBM-nél egyébként most csaknem 320 000-en dolgoznak.
A Lenovo felkerül a világtérképre
Az új vállalat a várakozások szerint 8 százalékkal részesedik majd a világ pc-piacából, és ezzel a Lenovo átveszi az eladási világranglistán az IBM eddigi harmadik helyét. A Lenovo most 27 százalékos részesedéssel bír a kínai piacon, és Ázsiában a legnagyobb pc-gyártónak számít. A két cég 2003-ban együtt 12 milliárd dolláros bevételt produkált.
Régi vezetők új székben
A tranzakció lezárása után a Lenovo vezérigazgatói székébe Stephen M. Ward ül majd, aki most az IBM alelnöke és pc-üzletágának vezetője, az elnöki pozíciót pedig Juanqing Jang, a Lenovo jelenlegi elnök-vezérigazgatója kapja. A bevásárlás a történelem egyik legnagyobb volumenű olyan tranzakciója, amelynek során kínai cég amerikai vállalatot vett. Az Ázsián kívül viszonylag ismeretlen Lenovónak jól jön a patinás márkanév, az IBM pedig szívesen szabadul pc-üzletágától, hogy ezentúl a jövedelmezőbb vállalati szektorra koncentrálhasson.
Lenovo Thinkpad és ThinkCenter
Eldőlt az IBM két népszerű modellsorozatának, a ThinkPad laptopok és a ThinkCenter asztali számítógépek sorsa is: a Lenovo legfeljebb öt évig IBM logóval gyárthatja a gépeket, amelyek a tervek szerint a határidő lejártával Lenova ThinkPad és Lenova ThinkCenter néven futnak tovább.