Mindössze egy hónappal azután, hogy az iTunes forgalma túlnőtt a Best Buy bolthálózatén, az Apple online zeneáruháza újra előzött: a januári amerikai adatok szerint már a Wal-Mart szupermarketlánc eladásait is lekörözik az iTunes letöltései. Ezzel az iTunes a világ legnagyobb zeneboltjává vált, beleértve az online és hagyományos áruházakat is.
Mindez még nem hivatalos, csak az eladásokat figyelő NPD cégtől kiszivárgott lista állása. Az iTunes ezek szerint a teljes amerikai piac 19 százalékát uralja, a Wal-Mart 15, a Best Buy pedig 13 százalékot tart a kezében. A nagy vesztes az Amazon, aminek 6 százalékra esett a részesedése - ezt a szakértők a többi versenyző karácsonyi ajándékutalványos akcióival magyarázzák, amik januárban változtak át konkrét vásárlássá.
Bár az iTunes hatalomátvétele várható volt, mégis meglepő, hogy az milyen gyorsan következett be. Az amerikai zenepiac viharos gyorsasággal alakul át: ma már közel 30 százalék a fizetős letöltések aránya a teljes piacon. Ez pedig az egész zeneiparra nagy hatással lehet, a teljes albumok felől az egyes számok felé eltolva a hangsúlyt.
Egy felmérés szerint az amerikai tizenévesek szoknak át először a cédévásárlásról a digitális boltokra: 2006-ban 38 százalékuk nem vásárolt egyetlen cédét sem egész évben, 2007-ben már közel felük. Mindenközben a zenepiac évi tíz százalékkal nő, és a fizetős letöltések most újabb nagy lökést kapnak azzal, hogy a négy nagy zenekiadó mindegyike leállt a másolásvédett zenék terjesztésével.