További Üzlet cikkek
Az interaktív panaszkönyv csökkenti az ügyfélszolgálat költségeit
A vizsgálatok tanulsága szerint a közösségi oldalak nagymértékben gyorsítják az e-kereskedelmi befektetések megtérülését is. Az ilyen e-áruházakban a közösségek tagjaitól származik a forgalom 64 százaléka, kétszer gyakrabban vásárolnak, mint más nézelődők. A közösségek akár kilencszeresére is képesek megnövelni a látogatások gyakoriságát. A közösségi eszközök - különösen az interaktív "panaszkönyv" - akár negyedével is csökkenthetik az ügyfélszolgálat költségeit.
A közösségi szolgáltatások üzleti alkalmazásait emlegetve elsőként szinte mindenkinek az Amazon.com közösség-alapú könyvajánlásai vagy az eBay árverési oldal köré szerveződő csoportok jutnak eszébe. Valójában ezek hagyományos, a valós világban végbemenő kereskedelmi tevékenység támogatására használják fel az internetet.
|
Mindentudó közösségek
A közösségek valójában az üzlet szinte minden területén alkalmazásra találnak. A Boston Consulting Group által az év elején megkérdezett csúcsvezetők az eladásösztönzéstől kezdve, a vásárlói lojalitás erősítésén át a költségek csökkentéséig sok mindent említettek. Meglepő, de a közismert, a vásárlókat közvetlenül érintő (Amazon, eBay) megoldások az üzletemberek "kívánságlistáján" egyáltalán nem szerepeltek vezető helyen. Felmerült viszont az online közösségek alkalmazásának lehetősége a "terepen" dolgozó kereskedők segítségeként, globális marketingszervezet kommunikációs terepeként, a felhasználók technikai támogatására , tanácsadók és szakértők vagy terméktesztelők fórumául.
A vitafórumra közösséget is kell építeni
Az internetes közösségek iránti fokozódó érdeklődés ellenére még sok üzleti szereplő számára nem világos, miről is van szó. A legnagyobb gondot az online közösség és a közösség létrehozását lehetővé tevő technológia összemosása okozza. A webhelyen létrehozott vitafórum maga nem online közösség. A technológia csak lehetőséget biztosít a közösség létrehozására, ugyanúgy, ahogy egy klubhelyiség megteremti egy közösség létrejöttének fizikai kereteit. A közösség építése valóban a közösségi eszközzel (program) kezdődik, azután kerül csak sor a közösség formájának, stílusának, fókuszának és a tartalomnak a kialakítására.
|
Forrás: Dotkom Internet Consulting