További Üzlet cikkek
A mai, recessziós időkben természetesen kevesebb pénz áll a marketingesek rendelkezésére. Ahogy ilyenkor természetes, megnövekedett az igény minden olyan módszer, javaslat, tanulmány iránt, ami növelheti a hirdetések hatékonyságát.
A Dynamc Logic kutatói most arra voltak kíváncsiak, milyen is az on-line hirdetések elfogadottsága a felhasználók körében. A felmérés során alaposabban tanulmányozták az úgynevezett pop-up (külön ablakban kiugró) hirdetések hatását is.
Az internetezők többsége (85 százalék) tisztában van azzal, hogy az általuk látogatott weboldalakon elhelyezett hirdetések teszik lehetővé az ingyenes szolgáltatásokat. Mindez alapvetően meghatározza az on-line hirdetésekhez való viszonyukat. A kutatás eredményeit összefoglaló tanulmány szerint a felhasználók több, fele ( 53 százalék) pozitívan viszonyul a bannerekhez. Úgy tűnik tehát, hogy az internetezők mára beletörődtek a kisebb, kevésbé zavaró hirdetések jelenlétébe. Rövid - mintegy másfél éves - jelenlétük ellenére jónak tűnik az újfajta formátumok elfogadottsága is. Közülük egyértelműen a az álló formátum, a keskeny, magas "felhőkarcoló" kapta a legjobb értékelést (35 százalék), míg a nagy négyzet alakú hirdetéseket a megkérdezettek 17 százaléka tartja elviselhetőnek.
A különböző méretű, de mégis hagyományos, a weboldal szerkezetébe beépülő hirdetéseknél jóval kevésbé elfogadottnak bizonyultak a "tolakodó" hirdetések. A pop-up hirdetésekről mindössze a válaszadók 6 százaléka nyilatkozott pozitívan, az új oldalak letöltése előtt bevillanó hirdetéseket (interstitials) pedig csak 3 százalék fogadta el.
A Dynamic Logic munkatársai a pop-up hirdetések alaposabb vizsgálata során arra voltak kíváncsiak, hogy mekkora azok elfogadottsága az egyéb (off-line) hirdetési formákkal szemben. A válaszokból kirajzolódott, hogy a pop-up hirdetések fogadtatása nagyjából a TV reklámok és a DM levelek megítélésév el azonos. Míg a rádióban, a nyomtatott sajtóban, vagy az utcai plakátokon megjelenő hirdetések ennél nagyobb elfogadottságnak örvendenek, addig a telemarketinghez való viszony lényegesen rosszabb. Az elviselhető pop-up hirdetések mennyiségét vizsgálva a kutatók arra az eredményre jutottak, hogy az átlagos tűréshatár valahol az óránkénti 3 pop-up hirdetés körül mozog.
|
A gyakran emlegetett szabály szerint a marketingre költött összegek 50 százaléka kárba vész. - A marketingesek legnagyobb bánatára azonban nem tudni, melyik 50 százalék is ez.
Forrás: Dotkom Internet Consulting