Az elmúlt évben sok új terméket és szolgáltatást piacra dobott a Magyar Telekom, ezért megnőtt a teher az ügyfélszolgálaton, és romlott a kiszolgálás, mondta el a távközlési cég évzáró sajtótájékoztatóján Winkler János, a lakossági üzletág vezetője. A jövő évet tekintve azonban rendkívül optimista volt a cég vezérigazgató-helyettese, szerinte a távközlésben 2009-ben is ők lesznek a legversenyképesebbek. És várhatóan a kiszolgálási problémák is megoldódnak még az év elején.
Stabilabb mobilok
Komoly beruházások előkészítése van folyamatban, 2009-ben kétszázezer háztartásba húznak be optikai szálat, amin nagyobb sávszélességet lehet nyújtani és megbízhatóbban, mint a most elterjedt rézhálózaton. Egyelőre nem tudni, hogy hol lesz elérhető az új generációs hozzáférés, a vállalat 360 000 címet választott ki, de az önkormányzati engedélyeken és a lakóközösségek döntésén múlik, hogy végül hol cserélik le az elavult technikát.
Winkler szerint a recessziónak előnyös hatása is lesz, mert megtisztul a piac, de a gazdasági válság biztosan megnehezíti majd a versenyt, ráadásul év közben akár több új rivális mobilszolgáltató is megjelenhet. Az igazgató úgy látja, hogy az előfizetők felső szegmense (azok, akik havonta 12-15 ezer forintot költenek mobilszolgáltatásra) eddigi szokásain nem változtat. Az alsó kategóriába tartozók – 1800-2200 forintos havi kiadással – már nem igazán tudnak kevesebbet költeni, viszont lassabban cserélnek majd készüléket.
Most azonban még nem tudni, hogy a szélesebb középréteg miként viselkedik majd, valószínűleg itt is lassul a készülékek cseréje, ami azért baj a Magyar Telekomnak, mert csak akkor tud új szolgáltatásokat eladni, ha sok ügyfélnek van modern készüléke. Egészen biztos, hogy a vállalati előfizetők kevesebbet költenek majd távközlésre.
Egyelőre nem tudtuk meg, hogy összesen mennyien fizettek elő mobilinternetre, de a sajtótájékoztatón elhangzott, hogy háromezren használják a T-Home kombinált csomagját, amiben vezetékes és mobil hozzáférés is van. Winkler János szerint általános trend, hogy a mobilszolgáltatók igyekeznek összefogni a vezetékes szolgáltatókkal, hogy előnyösebb csomagokat adhassanak az előfizetőiknek.