Az ügyfelek tizede használja
A GKI, a T-Mobile Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. közös kutatása szerint az idén márciusban 490 ezer lakossági és 55 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11 százalékkal, egy év alatt pedig 70 százalékkal növekedett.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 9,4 százalék volt az első negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 9,5 százaléka használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére, tartalmazza a közlemény.
Az internetbanking is fejlődik
A kutatásból kiderül az is, hogy 2004 első negyedévének végén 364 ezer lakossági és 57 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatási szerződéssel a magyar hitelintézeteknél.
A lakossági internetbanking-ügyfelek száma 2003 első negyedévéhez képest 37 százalékkal, míg a vállalati ügyfeleké 31 százalékkal emelkedett.
A kutatás alapján 2004-ben továbbra is dinamikusan nőhet az internetbanking-ügyfelek száma: a lakossági piacon 30-35 százalékkal, a vállalati piacon pedig 20-22 százalékkal. Így a hitelintézetek várakozásai és a GKI becslése szerint 2004 végre több mint 450 ezer lakossági, illetve csaknem 68 ezer vállalati ügyfél rendelkezik majd internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel.