Egyértelmű, hogy a Nintendo nyerte a 2008-as konzolháborút, de most kiderült az is, hogy az amerikai játékosok a PS2 előtt töltötték a legtöbb időt, a játékra szánt percek 32 százalékát a régi konzol könyvelhette el. Legalábbis a Nielsen Media Research szerint.
A PS2 ereje nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy 140 milliót adtak el belőle 2000-es megjelenése óta. Ezek a gépek pedig nem tűntek el hírtelen, amikor megjelentek újgenerációs utódaik, de a mostani felmérés rámutat, hogy nemcsak sokan vannak, sokat is játszanak velük.
A Nielsen vizsgálata ugyanakkor azt állítja, hogy január és október között az Xbox 360-nal és a Wii-vel is sokat játszottak a felhasználók. A Microsoft konzolja vitte el az összes játékra fordított idő 17 százalékát, míg a Wii-nek 13 százalék jutott, ami nagyjából beigazolja az előítéleteket. A Nintendo gépéből ugyanis 2-3 millióval több fogyott az amerikai piacon, mint az Xbox 360-ból, mégis ez utóbbi került ki győztesen a mostani felmérésből, ami jól mutatja, hogy a redmondi konzol előtt átlagosan sokkal több időt tölt el tulajdonosa, mint japán társával.
Ami viszont meglepő, az a PS3 gyatra szereplése, ami az aktuális konzolok közt az utolsó helyen végzett 7 százalékos szeletével, miközben az előző Xboxnak 10 százalék jutott a Nielsen szerint. Mindez még akkor is fura, ha tudott, hogy az újgenerációs játékgépek közül a PS3 szerepel a leggyengébben.
A Nielsen nem hozta nyilvánosságra, hogy milyen módszerrel készítette a felmérést, az viszont kiderült, hogy a pc-s játékok közt egyértelműen a World of Warcraft tartolt: átlagosan 671 percet, 11,2 órát játszottak vele a felhasználók hetente, míg a második helyezett Call of Duty 4-el hat órát.