Szökőnap
4 °C
9 °C
Index - In English In English Eng

A Microsoft szerint felül kell vizsgálni a Google hárommilliárdos bevásárlását

2007.04.16. 10:26
A Microsoft, miután alulmaradt a DoubleClick online hirdetéskiszolgáló cégért folytatott licitálásban, a győztes Google ellen fordult, és túlzott piaci erőfölényt kiált.

Két nappal azt követően, hogy a Google bejelentette, 3,1 milliárd dollárért felvásárolta a piacvezető amerikai hirdetéskiszolgáló DoubleClicket, a másik fő licitáló Microsoft főjogásza egy interjúban azt nyilatkozta, hogy szerintük meg kellene vizsgálnia a felügyeleti szerveknek a megállapodást.

Bradford L. Smith szerint ugyanis a Google, mely már eddig is domináns szereplője volt az online hirdetési piacnak, a DoubleClick felvásárlásával a két legnagyobb online hirdetésszolgáltatót birtokolja, és ez kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy mennyi személyes adatot is gyűjt a netezőkről a kaliforniai cég.

Az antitrösztperekben igencsak jártas Microsoft egyébként szintén versenyben volt a DoubleClick felvásárlásáért. A hét elején még arról lehetett hallani, hogy a redmondi cég a fő esélyes, és - szintén a pletykák szerint - 2 milliárd dollárt tettek le volna az asztalra a hirdetéskiszolgáló cégért. A Google azonban úgy tűnik, nem bízta a véletlenre a licitálást, és végül 3,1 milliárdnál ütötték le a képzeletbeli kalapácsot.

A 3 milliárd dollár csak csepp a tengerben

Az akvizíció bejelentését követően a Microsoft mellett egy másik versenyző, az AT&T is aggódni kezdett amiatt, hogy a Google kezében túl nagy hatalom összpontosul. A New York Times szerint a cég alelnöke Jim Cicconi éppen ugyanazt nyilatkozta, mint a Microsoft jogi tanácsadója: a hatóságoknak komolyan meg kellene vizsgálnia a felvásárlással előállt helyzetet. Márcsak azért is, mert Cicconi szerint a Google így királycsináló szerepbe kerülhet, olyan szintű befolyása lesz az online hirdetési piacon.

A Google vezérigazgatója, Eric Schmidt a Microsoft részéről érkező vádakra annyit válaszolt, hogy a felvásárlást megelőzően részletesen megvizsgálták az eshetőségeket, és arra jutottak, hogy "a vádak, ahogyan elhangzottak, nem igazak". Schmidt szerint egyébként az online hirdetési piac sokkal hatalmasabb, mint a Google részesedése.

A Google első embere ugyanakkor tisztában van azzal, hogy az Egyesült Államokban és Európában is szigorúan fogják vizsgálni a felvásárlással kialakult helyzetet, ugyanakkor azt is jelezte, hogy minden vitás kérdésben készek a párbeszédre.