További Üzlet cikkek
Úgy tűnik, a Microsoft megunta a Yahoo két hónapja tartó időhúzását, és Steve Ballmer személyesen adott a hétvégén ultimátumot cégnek: vagy elfogadják három héten belül a 44,6 milliárdos felvásárlási ajánlatot (ami a részvényárfolyamok mozgása miatt most éppen szűk 41 milliárdot ér), vagy közvetlenül a részvényesekhez fordul. Ez azzal járhat, hogy az üzlet kényelmetlenül elhúzódik (hiszen a részvényesekkel egyenként kell megalkudni), de a Microsoft azt is elérheti, hogy a tulajdonosok egyszerűen új vezetőséget választanak (mivel a jelenlegi vezérkar kisebbségi tulajdonos).
Ballmer nyílt levelére a Yahoo-vezér Jerry Yang válaszolt, szintén a nyilvánosság előtt. "Kedves Steve - kezdi a levelet Yang -, se neked, se másnak nem fogjuk hagyni, hogy megvegye a céget kevesebbért, mint amennyit az valójában ér." Majd megjegyzi, hogy ez az agresszív hangnem és a vezérkarcsere kicsikarásával fenyegetőzés egyáltalán nem abba az irányba mutat, hogy sikerüljön összehozni a barátságos összeolvadást. Úgy néz ki tehát, patthelyzet alakult ki.
Háború
A Yahoo közben bemutatta az új hirdetéskiszolgáló platformját, az AMP!-ot, amivel a hirdetők az eddiginél sokkal hatékonyabban tudnak életkor, lakóhely és érdeklődési kör szerint célzott reklámokat az interneten, és a Yahoo-val szerződésben álló több mint 600 amerikai papír-újságban.
A háromhetes határidővel párhuzamosan közeleg az üzleti negyedév vége is, amikor a cégek pénzügyi jelentései alapvetően befolyásolják a tőzsde és a részvényesek hangulatát. Ahogy azt az Engadget bloggere nagyon találóan megjegyezte: ez bizony már háború, aminek a legvalószínűbb végkifejlete az lesz, hogy a Yahoo legjobb programozói a Google-nél fognak kikötni.
Az előző részek tartalmából
A Microsoft és a Yahoo birkózása február elején indult, amikor a Microsoft 44,6 milliárdos, felerészt készpénzből, felerészt saját részvényeiből álló összeget ajánlott a Yahoo-birodalomért. A Yahoo vezérkara gondolkodási időt kért, majd visszautasította az ajánlatot azzal, hogy a cég ennél jóval többet ér: 60 milliárdban határozták meg az árat. Miközben teltek a hetek, és az online világ többi nagy hala sorra ajánlotta fel a segítségét a Yahoo-nak a bekebelezés elkerülésére (na nem önzetlenül, inkább azért hogy keresztbe tegyenek a Microsoft terjeszkedési terveinek), a Yahoo tőzsdei árfolyama felfelé, a Microsofté pedig lefelé vándorolt. Az ajánlattétel napján még 60 százalékos felár az aktuális piaci értékhez képest a töredékére olvadt.
Időközben az is kiderült, hogy még a Microsoftnak sincs ennyi mozgósítható készpénze, és kölcsönt kellene felvennie az üzlethez; a Yahoo-t saját részvényesei perelték be, amiért visszautasította az ajánlatot; és arra is fény derült, hogy a legnagyobb Yahoo-részvényeseknek egytől egyig van tulajdonrésze a Microsoftban is. Nekik nem érdekük az irreálisan magas ár kierőszakolása, ami a Microsoft árfolyamának további gyengülésével járna, így összességében rosszul járnának, miközben az egyik zsebükből a másikba kerül a pénz.