Január elsejétől teljesen átalakul a Magyar Telekom irányítási és szervezeti struktúrája. Erről a társaság igazgatósága kedden hozott döntést. Mint azt korábban is sejteni lehetett, az új irányítási struktúra az egyes ügyfélszegmensekhez igazodik, ezért igencsak megváltozik az üzletágak szervezete, tevékenységi köre, és hogy a felsővezetés tagjai miért felelősek.
Új szervezet lesz a lakossági szolgáltatások üzletága, ide tartozik az összes mobil és vezetékes lakossági termék; a T-Mobile, T-Com és T-Online. Fontos változás, hogy az online tartalmak nem a T-Online hatáskörébe tartoznak majd, hanem az új üzleti területekért és üzletfejlesztésért felelős üzletághoz, amely emellett az innovációs tevékenység koordinálásáért is felel. A médiatermékek már 2007 októberétől ide kerülnek.
A vállalati szolgáltatások üzletág foglalkozik a kiemelt üzleti partnerekkel, a kis- és középvállalati ügyfélkör. A céges ügyfelek T-Systems márkanév alatt kapnak mobil és vezetékes távközlési, valamint infokommunikációs és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. A műszaki és informatikai irányítási részleghez kerül minden, ami hálózatfejlesztés, legyen szó akár új 3G-bázisállomásokról vagy nagyobb adatátviteli sebességű vonalakról.
Mást vezetnek
A felsővezetői pozíciók száma nem változik, csak a helyük. A T-Mobile éléről lakossági üzletág élére kerül Winkler János, a vállalati üzletág vezetésével Papp Istvánt bízták meg, Simó György pedig az üzletfejlesztési részleg vezetője lesz. A kibővült műszaki részleget továbbra is Maradi István igazgatja, a gazdasági és humán erőforrás pedig továbbra is Thilo Kusch és Somorjai Éva területe marad.
A Magyar Telekom vezetői elkezdték kidolgozni az átalakítás részleteit, és azokról egyeztetnek majd a munkavállalói érdekképviseletekkel. Az átalakítás várható pénzügyi hatásairól és az érdekképviseletekkel való megállapodás részleteiről a Magyar Telekom az egyeztetések lezárása után beszél.