A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa keddi tárgyalásán megállapította, hogy a Magyar Telekom a 2005. október 1-jétől 2005. október 23-ig tartó reklámkampánya során nem adott pontos tájékoztatást a mobilinternet szolgáltatásáról a televízióban, az interneten és az óriásplakátokon megjelentetett reklámjaiban, valamint az ügyfélszolgálati számán közölt tájékoztatásában. A GVH versenyfelügyeleti eljárása a Net 50 előfizetéses díjcsomagot, a Dominó 50 csomagot, valamint a Netkártyát népszerűsítő reklámokat, valamint a Magyar Telekom ügyfélszolgálati számán adott fogyasztói tájékoztatóit érinti.
A GVH szerda közleménye szerint a fogyasztókat megtévesztő reklámok elbírálásánál nemcsak a reklám állításait vizsgálják, hanem azt is, hogy a tartalom miként jelent meg. Így a fogyasztót ért összbenyomás akkor is lehet jogsértő, ha a közlés önmagában nem valótlan. A Magyar Telekom esetében például azt kifogásolták, hogy a reklám apró betűs részéből nem volt megállapítható, hogy a meghirdetett alacsonyabb díj érvényességi ideje korlátozott. A valós információ szerepelt ugyan a szövegben, de csak a - GVH szerint - észlelhetetlen apró betűs szövegben. Jogellenes volt az is, hogy az ügyfélszolgálati számon közölt tájékoztató megtévesztésre alkalmas módon informált a felhasználással kapcsolatban.
A T-Mobile nem ért egyet a Gazdasági Versenyhivatal döntésével, írta meg a Portfolio.hu. A cég szerint az ügyfeleket pontosan tájékoztatták, a reklámkampányban egyértelműek voltak az információk. A T-Mobile bízik abban, hogy a bíróság megállapítja az igazát, és a cég jelezte, hogy a GVH egy korábbi döntésével kapcsolatban első fokon már döntés született: a bíróság a T-Mobile-nak adott igazat.