Olvasóink szerint "országos járvány" blokkolta a felsőoktatási intézmények központi informatikai rendszerét, a Neptunt, és tapasztalataik szerint az onlájn adminisztrációs felület vagy csak akadozva működött, vagy még úgy sem. A rendszert kifejlesztő és működtető SDA Stúdió Kft. megkeresésünkre elismerte, hogy voltak üzemszünetek, amiket két hiba okozott.
Egyrészt az SQL adatbázis kezelése nem volt optimális, ez viszont csak akkor derült ki, amikor kritikusan sokan jelentkeztek be. A szokatlanul nagy terhelés elsősorban a diákoknak volt köszönhető: jelentős részük ugyanis csak közvetlenül a határidő előtt adta le jelentkezését, és ekkora terhelést nem tudtak előre szimulálni. Emellett a frissen bevezetett Microsoft .Net keretrendszer 2-es verziójában találtak egy kommunikációs hibát, amit azóta már kijavítottak.
A .Net-re épülő rendszer korszerűbb és gyorsabb, mint a korábbi megoldás, és egyidejűleg ezres nagyságrendben tudja kiszolgálni a hallgatókat, tudtuk meg Fehér Istvántól, az SDA Stúdió műszaki igazgatójától. A szakértő azt is elárulta, hogy Magyarországon nincs még egy hasonló méretű .Net-rendszer, ezért nem igazán tudtak mások tapasztalataira támaszkodni.
Kedd délelőtt már működött a BME-Neptun
Egyébként a Neptun statisztikái szerint az iskolák javarésze túl van a tárgyfelvételen, és Fehér István az Indexnek nyilatkozva megígérte: még egyszer nem fordul elő ilyen hiba.