Ajánlatra várva
Egyszerű tényezőkre vezethető vissza, miért ilyen népszerű az internet az állásközvetítésben. A webes adatbázisokat viszonylag olcsó fenntartani és frissíteni - nem kell alkalmazkodni a nyomtatott sajtó lapzártáihoz és megjelenési periodicitásához -, emellett igen egyszerű úgy benntartani egy nevet az adatbázisban, hogy az illető közben végzi napi munkáját (még) meglévő munkahelyén.
Az internet megszületése előtt erre nem volt lehetőség - véli Jeff Taylor, a Monster állásközvetítő site alapítója. "Nem létezett olyan központi nyilvántartás, ahol valaki hozzá hasonló adottságokat felmutató embereké mellett tudta parkoltatni rezüméjét, várva, hogy a munkatársat kereső cégek mintegy virtuális elbeszélgetésre behívva őket sorra lekérjék az állást keresők ajánlkozásait."
A nyomtatott sajtó orgánumai persze nem adták fel a küzdelmet, de a hagyományos módszert felesleges lenne erőltetniük. Ehelyett ők maguk is online hirdetési lehetőségeket kínálnak vagy összefognak internetes állásközvetítőkkel. Utóbbi lehetőséget ad arra, hogy az állásajánlatok és munkakeresések egyszerre jelenjenek meg nyomtatott és elektronikus formában.
Netes fejvadászok
Sajátos fejleménye az internetes munkaközvetítésnek, hogy sokszor többlépcsős folyamat alakul ki: a munkaerő-kereséssel megbízott közvetítők ugyanis az internetről halásszák le az ügyfelük elvárásainak megfelelő delikvenseket. Ez a fejlemény összhangban van a webes munkaközvetítők tapasztalataival, amelyek szerint az alkalmazottat keresők általában messze nem élnek olyan intenzíven az internet nyújtotta lehetőségekkel, mint az állás után kutakodók.
Talán változtat ezen a helyzeten, hogy a vállalatirányítási rendszerek egy részéhez ma már kapható olyan kiegészítő szoftver, amely "automatikusan" elvezeti a munkatársat kereső vállalati osztályokat a cégük HR-osztályához és onnan a megfelelő online álláshirdetésekhez.