Gyengén szerepelt a Nokia 2008 harmadik negyedévében, a többi technológiai vállalathoz hasonlóan megérezte a hitelválság káros hatását. Üzleti haszna 28 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban, a bevétele pedig 5 százalékkal csökkent.
A szeptember 30-án véget ért negyedévet 12,24 milliárd eurós bevétellel zárta a mobilgyártó, amivel jócskán alulmúlta az elemzők várakozását. Látványosabban csökkent a haszna: az egy évvel ezelőtti 1,86 milliárd euró után ebben a negyedévben csupán 1,46 milliárd jött össze.
Három hónap alatt 117,8 millió mobilt adott el a Nokia, ezzel 38 százalékra csökkent a piaci részesedése, mert a becslések szerint körülbelül ezen időszakban 310 millió mobil talált gazdára. Egy évvel korábban 39 százalék, a második negyedévben viszont már 40 százalék volt a Nokia részesedése, tehát három hónap alatt igen sokat elvettek tőle a riválisai.
A Nokia eredményét leginkább az befolyásolta, hogy miközben egy év alatt mennyiségre 8 százalékkal nőttek az eladások, az eladások értéke 7 százalékkal csökkent, tehát most az olcsóbb készülékek kelendőbbek.
Méretünk, márkánk, fejlődő termékportfóliónk és olcsó működésünk miatt hisszük, hogy a Nokia jó pozícióban van, mondta egy nyilatkozatban Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia vezérigazgatója.