Fontos megállapítása a tanulmánynak, hogy az online áruházak 35 százaléka a termékek többségét, további 35 százaléka pedig egy részét olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. Az internetes "boltok" több mint 86 százaléka biztosít max. 10 százalék kedvezményt vásárlói számára.
A Forrester Research 2005. júliusban közzétett felmérése szerint 2004-ben a teljes online kiskereskedelmi piac világszerte közel negyedével bővült. Magyarországon 2003-ban a teljes sokaságra vetítve az internetes áruházak forgalmát 10 milliárd forintra becsülték. 2004-ben a realizált forgalom alapján az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 12 milliárd forintot és becslések szerint 2005-ben közel 18 milliárd forint körül alakul majd, írta a Portfolio.hu híroldal.
Színesedik az interneten keresztül értékesítő boltok "típusa", így egyre nehezebb különbséget tenni a tisztán internetes, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységgel rendelkező áruházak között. Megjelentek újabb üzleti modellek a piacon ("az online boltok piactere", "bevásárlóközpontok"), illetve azok a hagyományos kiskereskedelmi háttérrel rendelkező boltok, amelyek az interneten keresztül sikeresen értékesítenek, kiszervezték az "online" tevékenységüket és egy külön cégben végzik azt.
A Portfolio.hu által idézett tanulmány szerint 2004-ben a piaci szereplők 81 százalékának, 2005-ben 75 százalékának az éves nettó árbevétele nem érte el az 5 millió forintot. Ugyanakkor 2005-ben a válaszadói mintában az 5 millió forint alatti, illetve a 20-100 millió forint közötti forgalmat generált áruházak egy része magasabb árbevétel kategóriába lépett 2004-hez képest, amely alapján bizonyos szereplők megerősödésére lehet következtetni.
A felhasználók számára megéri a világhálón vásárolni, mert az áruházak 35 százaléka a termékek többségét, további 35 százaléka pedig részben olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. E boltok több mint 86 százaléka 1-10 százalék kedvezményt biztosít vásárlói számára, állapítja meg a tanulmány.
Igaz a hazai internetező társadalom legaktívabb felhasználói nem az "árérzékeny" jövedelemkategóriájú társadalmi rétegből kerülnek ki, mégis az interneten keresztül elérhető jelentős árkedvezményekkel lehet(ne) nagymértékű növekedést elérni az online forgalomban. Az interneten keresztüli értékesítés egyik előnye alighanem a kényelem, ám a felhasználók többsége számára mégis az elérhető árkedvezmények a vonzóak.