Az interneten keresztüli vásárlások száma ugyanebben az időszakban 300 ezerre becsülhető. Ez alapján az online vásárlások átlagos értéke körülbelül 6000 forint volt.
Derűlátó várakozások
A felmérés elkészítéséhez 2003 második negyedévében közel 250 online áruházat kerestek fel emailen keresztül egy önkitöltős kérdőívvel. Az online áruházak jelenlegi helyzetét és jövőbeli várakozásait a válaszoló több mint hatvan online bolt válaszai alapján elemezték.
Az online áruházak forgalma (milliárd forint) *előrejelzés Forrás: GKI-WESTEL-SUN |
A várakozások derűlátóak a teljes éves árbevétel tekintetében, hiszen 2003 második félévében az első féléves forgalom kétszeresét várják az online áruházakat üzemeltetők, elsősorban a karácsonyi vásárlásoknak köszönhetően.
A vásárlások értéke is nő
A tisztán internetes áruházak háromszoros, míg az offline háttérrel is rendelkező boltok közel másfélszeres növekedésre számítanak az év második felében. Az egy vásárlásra jutó árbevétel tekintetében a válaszadók húsz százalékos növekedést valószínűsítenek.
A várakozások alapján a 2003. évi internetes kiskereskedelmi (B2C) forgalom mintegy hatmilliárd forintra becsülhető, amely harmadával több, mint a 2002-ben mért teljes B2C forgalom.