Mélypont idén januárban
A webes reklámok száma 2001 márciusa óta folyamatosan csökkent, a mélypontot idén januárban érte el. 2002 elején a hagyományos vállalatok táplálták a növekedést. Az első helyen a Columbia House áll, áprilisban 330 egyedi reklámmal, második a Nestlé, harmadik az Egyesült Államok kormánya. Egyes hagyományos cégek, mint a General Motors vagy a Coca-Cola, richmedia-megoldásokkal (a felhasználó képernyőjén mozgó - sétáló, úszó, mászkáló stb. - reklámok) kísérleteznek.
Növekedhet a reklámköltés
A reklámok számának növekedését követheti az online-reklámköltés is. Az Emarketer és a Forbes.com adatai szerint a netes bevételek 11 százalékkal, 7,3 milliárd dollárról 8,1 milliárd dollárra nőhetnek - írja a Bizreport.
Angliában is növekszik
Az Interactive Advertising Bureau (IAB) jelentése szerint tavaly az Egyesült Királyságban 7,1 százalékkal nőtt az online reklámköltés - írja a Total Telecom. 2001-ben a reklámozók így 242 millió dollárt költöttek netes reklámokra a szigetországban. Miközben azonban az online reklámköltés éves szinten pozitív tendenciát mutatott, az év második felében 17 százalékkal visszaesett. Szakértők szerint ez részben a gazdaság lassulásának, részben a terrortámadások utáni sokknak a következménye. A visszaesés az egész reklámágazatot érintette: egyedül az internetes szektor tudott éves szinten növekedést felmutatni.