Valér
-2 °C
0 °C

Az Apple és a Dell 2008 nyertesei a pécépiacon

2008.04.18. 13:45
Amerikában már alig nőnek a pc-eladások, viszont az Apple sorra gyűri maga alá piaci részesedésben a kisebb gyártókat. Világszinten továbbra is a HP a menő, de jönnek fel a távol-keletiek.

Több meglepetést is tartogatnak a Gartner piacelemző cég adatai 2008 első negyedévének pc-eladásairól. Az amerikai piac növekedése csaknem megállt: 3,5 százalékkal adtak el több számítógépet, mint 2007 első negyedévében, holott az előzetes becslések hétszázalékos növekedésről szóltak. Világszerte viszont csaknem 15 százalékkal nőttek az eladások a tavalyi első negyedévhez képest, ami bőven felülmúlja a várakozásokat.

Az amerikai piaci részesedések alakulása (forrás: Gartner)

A két nagy nyertes az Apple és a Dell. Az almás cég amerikai eladásai 32 százalékkal nőttek (és itt csak számítógépekről beszélünk, iPod-ok, iPhone nélkül), a Dell pedig világszerte 22 százalékkal tudta növelni a forgalmát.

A Dell ezzel megerősítette amerikai piacvezető szerepét, amit tavaly már komolyan fenyegetett a HP - ami most a stagnáló eladások mellett megmaradt 25 százalék körüli piaci részesedésnél, míg a Dell 30 százalék fölé növelte a sajátját. Az Apple megelőzte a Toshibát, és a dobogó harmadik fokán álló, az forgalmából egy év alatt közel 20 százalékot elveszítő Acer helyére tör.

A világpiac felosztása a legnagyobb gyártók között (forrás: Gartner)

Világszinten kicsit másképp néznek ki az adatok: erősen érezteti a hatását a feltörekvő ázsiai és dél-amerikai piac, ahol a telített amerikaival és európaival szemben az ár a legfontosabb tényező. A piacvezető itt továbbra is a HP, a Dell kapaszkodik felfelé, de az olcsó távol-keleti gyártók is mind növelték a piaci részesedésüket. Az Apple részesedése 2-3 százalék közé tehető.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!