Az online reklámra költött összegek Európában 2005-re átléphetik az egymilliárd eurós határt, ha a mostani növekedés folytatódik - véli a Forrester Research egész kontinensre kiterjedő felmérése, amelyet a kreativ.hu ismertet.
A kutatás szerint visszatért az optimizmus az online-szektorba: egyre többen és egyre többet hirdetnek az interneten. Ennek hatására az idén 12,5 százalékkal növekedett Európában az online reklámozásra szánt összeg, és elérte az 555 millió fontot.
A kutatás szerint a kontinensen továbbra is a tradicionális média hasítja ki a reklámtorta meghatározó részét, az internet részesedése egyelőre csak egy százalék körül mozog. A felmérés szerint ez az arány 2008-ra elérheti a 1,5 százalékot és az online hirdetések értéke meghaladhatja az 1,4 milliárd eurót.
A klasszikus online hirdetések mellett az e-mail-kampányok jelentik a digitális marketing fejlődésének egyik legnagyobb mozgatórugóját - vélik a Forrester kutatói. Jelenleg az európaiak 57 százalékának van internetelérése, a kontinens lakossága az idén várhatóan 47 milliárd euró értékben vásárol termékeket és szolgáltatásokat a világhálón.