Halott a pc-s játékipar?

2007.12.18. 07:15
Miközben a konzolokra megjelent játékokat milliószámra veszik, a pc-s szoftverek százezerig sem jutnak el.

Azt már régóta lehetett tudni, hogy konzolokra sokkal jobban megéri fejleszteni. Az utóbbi években a pc-s játékból a Simseken kívül szinte semmi sem tudta beverekedni magát a top-10-es eladásokba (igaz, annak a játéknak szinte mindegyik része, mindegyik kiegészítője átütő siker lett). A mostani eladási adatok azonban még az elemzőket is meglepték: a két legjobban várt szoftver ugyanis messze az elemzői várakozások alatt teljesít.

Gyengén szerepelnek

A Crysisből például csak 87 ezer darabot vettek november 13-i premierje óta, a játék egy pillanatig sem döntögetett csúcsokat. Az Egyesült Királyságban például a 11. helyen kezdett a platformfüggetlen játékok toplistáján, egy héttel később már csak a 25. volt, aztán lecsúszott a negyvenes listáról.

De nem járt jobban a szintén régóta várt, szintén elképesztően erős brandnek számító Unreal Tournament III sem, amit érthetetlen módon kevesebben vettek meg, mint amennyien egy kisebb magyar várost lakják: a játékból november 19-e óta csak 34 ezer példány fogyott az amerikai piacon, ami valószínűleg kevesebb, mint ahányan ezt a cikket el fogják olvasni.

Eközben a konzolos játékok hasítanak. Novemberben a Call of Duty 4 lett a legsikeresebb, az Xbox 360-ra és PS3-ra is megjelent szoftverből kétmillió fogyott a hónapban. Második a Guitar Hero 3 lett, 1,9 millióval, a játékból októberi megjelenése óta 3,3 millió fogyott. Sikeres az Assassin's Creed is 1,36 millió darabszámmal, a Super Mario Galaxy meg 1,12 millióval lett a Wii legkeresettebb szoftvere.

Aztán ezek után lepődjünk meg, ha egy játékfejlesztő bejelenti, hogy mostantól hanyagolja a pc-s szoftvereket.



  • Hírek
  • Személyi kölcsön