Jónás, Renátó
5 °C
18 °C

Jogtalan számlák, tisztességtelen feltételek

2002.01.17. 21:30
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség vizsgálata szerint a távközlési szolgáltatók elfelejtenek engedélyt kérni, néhanap tisztességtelen feltételekkel kötnek szerződéseket, amelyekben a feltételek megváltozását néhanap homály fedi.
A távközlési szolgáltatók hajlamosak arra, hogy az előfizetői szerződések módosításáról a fogyasztókat csak részben tájékoztassák - állapította meg a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FVF) legutóbbi vizsgálata során.

A 12 távközlési szolgáltató vizsgálatáról készített összefoglaló jelentés emlékeztet arra, hogy az előfizető kedvező írásbeli nyilatkozata eredményezheti a szerződés módosítását, az ettől eltérő forma jogszerűtlen.

Jogtalanul kiszámlázott tételek

A fogyasztóvédők a vizsgálatok során találkoztak jogtalanul kiszámlázott tételekkel is. Ilyen esetekben a jogellenesen kiszámlázott díjat legkésőbb a következő számlán egy összegben kell az előfizető számára jóváírni vagy visszatéríteni.

Nincs engedély

A 76 vezetékes műsorellátó szolgáltató ellenőrzésekor a hatóság megállapította, hogy több szolgáltató nem rendelkezik a Hírközlési Felügyelet szolgáltatási engedélyével, illetve olyan településeken is végez tevékenységet, ahol erre engedélye nem jogosítja fel. Ezekben az esetekben a fogyasztóvédők bírságot szabtak ki és a jogsértő állapot megszüntetésére kötelező határozatot adtak ki.

Áttették a másik programcsomagba

A vizsgálat során a fogyasztóvédők megállapították, hogy az elmúlt években a keresettebb magyar nyelvű ismeretterjesztő műsorokat a bővített programcsomagokba tették át a szolgáltatók és ez nagy felháborodást keltett a fogyasztók körében. A fogyasztóvédők emlékeztetnek arra, hogy a Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti döntésében már kimondta, hogy a magyar nyelvű kereskedelmi adásoknak kizárólag a bővített csomagban történő értékesítése nem megengedett.

Tisztességtelen feltételek

A fogyasztóvédők vizsgálatuk során megállapították, hogy egyes szolgáltatók az előfizetői szerződésben, illetve vállalkozói feltételekben a fogyasztók széles körét érintő tisztességtelen szerződési feltételeket is alkalmaznak. Ilyen esetekben a fogyasztóvédők az érintett felügyelőségek bevonásával eljárást folytatnak le a szolgáltató ellen.

Eltérő színvonalú ügyfélszolgálat

A vizsgálat során kiderült az is, hogy valamennyi vezetékes műsorellátó ellát ügyfélszolgálati tevékenységet, de ezek típusa és színvonala eltérő. A szolgáltatókhoz érkező panaszok túlnyomó többsége műszaki jellegű, a vétel minőségével függ össze.

Műszaki panaszok

A fogyasztóvédők 33 internet szolgáltatót is vizsgáltak. Volt olyan szolgáltató, amely a hírközlési hatóság szolgáltatási engedélye nélkül kezdte meg működését. Az internet szolgáltatóknál előforduló fogyasztói panaszok jellemzően műszaki tartalmúak és csak kisebb részét teszik ki a számlázással kapcsolatos kifogások.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?