További Üzlet cikkek
Vásárlási utalvány SMS-ben és e-mailben
A helyes válasz küldői a következő üzenetet kapják: "Telitalálat! Ön nyert egy 500 forintos vásárlási utalványt, melyet október 15 és november 15 között levásárolhat a Tranzitban, ha elmenti ezt az SMS-t."
Ugyanez a játék zajlik a Tranzit Ruhabolt.hu című weboldalán, ahol e-mailben kapnak vásárlási utalványt a helyesen válaszolók. Az elektronikus utalványt kinyomtatva szeptember 28 és október 31 között lehet beváltani a két bolt valamelyikében.
A hirdetés szerint a játék feltételeiről annak telefonszámának felhívásával értesülhetnek a részvevők. A reklámon és a játék mobilszámán meghallgatható rögzített üzenetben is szerepel, hogy a játékosok az üzenet elküldésével hozzájárulnak, hogy mobiltelefonszámukra a cég új akcióiról tájékoztató üzeneteket küldjön, és hogy a számot ebből a célból kiadja reklámügynökségének és a Westel Mobil Rt-nek. A weboldalon pedig az olvasható, hogy "a játék résztvevői hozzájárulnak ahhoz, hogy a Tranzit outlet új akcióiról tájékoztató e-mailt küldjön számukra".
Bonyolult az adatok törlése
Arról azonban nem ad tájékoztatást sem a reklám, sem az előre rögzített üzenet, hogy az adatbázisba felkerülők hol és milyen módon kérhetik adataik törlését a rendszerből. A kampányt szervező Team reklámügynökség nem válaszolt megkeresésünkre.
Kolozsi János, a Tranzit PR-igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy erre e-mailben és telefonon is lehetősége van a játékosoknak. "Ha valaki törölni akarja magát az adatbázisból, akkor küld egy e-mailt, vagy jelzi a vendégkönyvben, vagy telefonál, vagy levelet ír, vagy bármelyik üzletünkben szóban jelzi ezt a boltvezetőnek, és akkor természetesen töröljük az adatait." - tájékoztatott az igazgató. Mint mondta, "arról, hogy töröltük őket, nem kapnak visszajelzést, de ha külön kéri, ezt is megoldhatjuk".
Az adatvédelmi törvény szerint ugyanakkor "az adatkezelő köteles írásban tájékoztatni az érintettet kérésének teljesítéséről", tehát minden esetben szükséges visszajelezni az illetőnek.
A Tranzit új kampánya az adatvédelmi hiányosságok ellenére érdekes újdonság, az opt-in hirdetési SMS-listák egyik első hazai példánya. Megjelenése is mutatja, hogy mobiltelefonra nem célszerű olyan agresszív módszereket alkalmazni, mint a postaládába bedobált cédulák, vagy az e-mailben kérés nélkül küldött hirdetések kampánya. Az ilyesmit, a kéretlen SMS-t ugyanis a mobiltelefon esetében zaklatásként élik meg a felhasználók, és joggal. Az opt-in, vagyis feliratkozós SMS-hirdetések azonban működőképesek, mint a Tranzit új kampánya is - feltéve, hogy a leiratkozás problémájára egyszerű megoldást kínálnak.