A szolgáltatók és a felhasználók számára nyújtott költség előny mellett a VoIP lehetővé teszi a telefon-infrastrukúra integrálását a vállalatok informatikai infrastruktúrájába, ami egyebek mellett az adatbanki hozzáférést is egyszerűbbé teszi. A beszédhang minősége azonban egyelőre még sok kívánni valót hagy maga után.
A nagyok is interneteznek
Az osztrák vezetékes távközlési piacon vezető szerepet játszó Telekom Austria néhány hónapja bejelentette, hogy az úgynevezett NGN-hálózatán (Next Generation Network) az elkövetkező öt év folyamán olyan szélessávú szolgáltatásokat kínál majd, mint például a videótelefonálás. A VoIP hálózat kiépítését azonban csak abban az esetben tartja kifizetődőnek, ha a rajta keresztül nyújtandó szolgáltatások nem esnek további szigorítások alá.
A legnagyobb svájci vezetékes távközlési vállalat, a Swisscom jelenleg harminc VoIP ügyfél hétezer csatlakozási vonalát szolgáltja ki. A VoIP szolgáltatás további terjesztését azonban egyelőre nem szorgalmazza. A VoIP hálózati berendezéseket forgalmazó Alcatel Schweiz viszont ennek ellenére is az elmúlt három év folyamán minden évben megduplázta forgalmát.
Jellemzően a VoIP technológiát alkalmazzák az olcsó vezetékes szolgáltatók is, illetve még a "nagyok" is azokon a szakaszokon, ahol általában alacsony a vonalak terhelése. Erről azonban keveset hallani, mivel éppen a szolgáltatás minőségét tekintik a legfontosabb marketing szempontnak a vezetékes szolgáltatók.