További Üzlet cikkek
A brit online boltok szerint a Nintendo Wii volt november legkeresettebb terméke. Ez nem jelenti azt, hogy jobban is fogyott, mint bármi más, csak annyit, hogy rákerestek.
Meg is vették
A Register cikke szerint sokkal többen írták be a keresőbe a Wii-t, mint az Xbox 360-at, vagy akár az iPhone-t, pedig a briteknél az Apple telefonja most jelent meg, szóval meglehetősen nagy a felhajtás körülötte. Talán még meglepőbb, hogy a Nintendo kütyüje még az összes iPodot is lenyomta, Tizenháromszor akkora volt rá az érdeklődés, mint a kaliforniai cég lejátszójára.
A keresést azért vásárlás is követte, a brit boltokban már alig találni eladatlan Wii-t – a londoni vásárlóknak érdemes lenne elnézni Budapestre, mert itt találnának eladatlan konzolt. Persze a hazai forgalmazó is nagy rohamra számít, az egész évre tervezett mennyiség harmadát várhatóan a következő hetekben értékesítik.
A Nintendo mindenesetre örül, a japán cég megduplázta profitját, a 2006 első félévi 500 millió dolláros nyereséget idén 1,2 milliárd váltotta az első félévben. Sikeres a Wii és a DS is, aminek persze a vásárlók isszák meg a levét. Mivel a gyártó minden legyártott gépet elad, nem kényszerül árcsökkentésre, ezért egy évvel a piacra dobára után még mindig 250 dollárba kerül a konzol, miközben a Nintendónak egyre nagyobb a haszna a gépen. Közben a Microsoft már csökkentette az Xbox 360 árát, a Sony meg a PS3-ét, ráadásul ez utóbbi gyártása még veszteséges is.
A hadonászós konzol viszont jól fogy, havonta 1,8 milliót adnak el belőle, a gyártó úgy számol, hogy 2007 áprilisa és 2008 márciusa között 17,5 millió konzolt ad majd el. Egyenlőre a Nintendo áll a legjobban, a Nexgenwars adatai szerint eddig 13,2 millió Wii-t, 12,7 millió X360-at és 5,4 millió PS3-at adtak el, igaz a Sony játékgépe feltámadni látszik.
Visszavágó
Az Egyesült Államokban és Európában sikert aratott a játékgép olcsóbb, 400 dolláros verziója (alig 70 ezer forint egy újgenerációs konzolba zsúfolt újgenerációs házimozi-rendszerért mindenképp jutányos ár), de Japánban még nagyobb áttörést könyvelhetett el a PS3: lenyomta a Nintendo Wii-t. Nagy dolog ez, főleg ahhoz képest, hogy nyáron az országban már hatszor több Wii-t adtak el, mint PS3-at, miközben az előzetes elemzői vélemények szerint fordított arányszámnak kellett volna teljesülnie.
Őszre hátránya jelentős részét ledolgozta a Sony, októberben például már csak kétszeres eredményt ért el a Wii, novemberben pedig a Sonynak sikerült a hazai piacon megvernie a hadonászós konkurenst. A november 25-tel végződő négyhetes periódusban 183 ezer PS3 és 159 ezer Wii fogyott. A harmadik versenyző, az Xbox 360 hagyományosan nem tényező Japánban, világszerte – a játékeladásokat is figyelembe véve – azonban továbbra is a Microsoft gépe a legsikeresebb.