További Üzlet cikkek
A Google nem csinál titkot abból, hogy felajánlotta a segítségét; a Wall Street Journal szerint a leglogikusabb lépés a Google-től a Yahoo online hirdetésszervezésének átvétele lenne Európában, ahol a Yahoo gyenge, és ezzel a húzással a Yahoo aránylag hamar juthatna sok pénzhez. A Citigroup elemzője szerint ez 25 százalékkal növelné a cég éves bevételét. Ezen a cég be tudna vásárolni a saját részvényeiből, vagy extra osztalékfizetéssel meggyőzni a felvásárlás pártján álló részvényeseket, hogy mégse adják el a papírjaikat.
Széthordanák a Yahoo-t
Más óriáscégek is mozgolódnak a háttérben a pletykák szerint. Bár az egész Yahoo bekebelezésére egy rivális sem licitálna, a New York Times értesülései szerint a Yahoo egyes részeire lennének vevők: a Yahoo Finance a News. Corpnak érne sokat, a Yahoo Sports pedig a Disneynek jönne jól az ESPN sportcsatorna mellé.
Időközben az is kiderült, hogy a Microsoftnak nincsen elég készpénze a felvásárláshoz, még úgy sem, hogy az ajánlat szerint a 44 milliárd dollár felét készpénzben, felét Microsoft-részvényekben adná a cég. Chris Liddell pénzügyi igazgató szerint ha a Yahoo rábólint az üzletre, kölcsönt fognak felvenni, hogy kiegészítsék a bankszámlájukon most pihenő 21 milliárd körüli összeget. A legutóbbi pénzügyi évben a Microsoft 31 milliárd dollárja ment el cégfelvásárlásokra, saját részvényeinek visszavásárlására, és osztalékfizetésre.
Sok pénznél jobb a több
Az ár is csak elsőre tűnik csillagászatinak és visszautasíthatatlannak. A részvényenkénti 31 dollár, amit a Microsoft feldobott, az ajánlattétel napján aktuális árfolyam fölött volt 60 százalékkal - igaz, a bejelentéshez pont azt a napot választotta a Microsoft, amikor 2003 óta először 20 dollár alá süllyedt az árfolyam. Azóta a Yahoo-papírok értéke újra felfelé megy, most éppen 28,5 dolláron áll, amihez képest a Microsoft 31-e annyira már nem is nagyvonalú (bár az emelkedés nyilván részben a felvásárlási ajánlatnak köszönhető).
Az Information Week értesülései szerint a Google már a visszavágást tervezi, és az Adobe-t nézte ki felvásárlási célpontul, ami főként kiadványszerkesztő programjairól ismert. A Flash nyílt forráskódúvá tételével a Google alaposan oldalba rúghatná a Microsoft böngészőbe épülő médialejátszóját, a Silverlightot, és valószínűleg nagy sikere lenne egy ingyenes, online Photoshop-verziónak is.