A Vodafone hibájából újabb adategyeztetésre számíthat több százezer feltöltőkártyás ügyfél
Az NMHH, vagyis a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szerint nem a törvényi előírásoknak megfelelően végezte a 2017-es adategyeztetés a Vodafone, ezért a cég 40 millió forintos bírságot kapott, de ami ennél is fontosabb,
az NMHH az adategyeztetés megismétlésére kötelezte a Vodafone-t, ami több százezer előfizetőt érinthet.
A cég ott hibázott, hogy az adategyeztetés a saját adatbázisukból kiindulva kezdték, és nem friss adatokat kértek be a felhasználóktól, a nem egyeztetett SIM-kártyákat pedig csak egy héttel a határidő után kapcsolták le, számol be a az MTI. Az NMHH hozzátette, a többi mobilszolgáltató alapvetően a hatósággal együttműködve törekedett az adategyeztetéssel kapcsolatos jogszabályi előírások betartására.
A Vodafone fellebbezett a hatóság júniusi döntése ellen, amelyet azonban a másodfokú hatóság – néhány, az ügy érdemét nem érintő módosítással - augusztus 24-én helybenhagyott – áll a közleményben.
A hatóság összes szolgáltatóra vonatkozó vizsgálatából kiderült emellett, hogy a Telenor Zrt.-nél eljárás indítása nem volt indokolt, a Magyar Telekom Nyrt. pedig eleget tett a hatósági felhívásban foglaltaknak, így bírság kiszabása nélkül zárult az ügye.
Reagált a Vodafone
A Vodafone Sajtóosztályán elmondták, hogy a hivatkozott bírság 2018. május 15-én került kiszabásra a 2017. július 1-i feltöltőkártyás adategyeztetési eljárás kapcsán. A szolgáltató álláspontja értelmében az NMHH jogértelmezése nem helytálló, ezért bírósági felülvizsgálatot kér. Az érintett ügyfeleknek a normál, folyamatban lévő feltöltőkártyás egyeztetésen kívül nem lesz szükséges jelenleg további adategyeztetés.
A Vodafone az adategyeztetés során olyan, jogértelmezése szerint helyes eljárást alkalmazott, mely a hatályos jogszabályok betartása mellett az ügyfelek kényelmét és érdekeit tartotta maximálisan szem előtt azzal a céllal, hogy elkerülje a fölösleges sorban állásokat és enyhítse az ügyfelek adminisztrációs terheit.