Hortenzia, Gergő

Idegen szonda is lehetett a rejtélyes csillagközi tárgy a Harvard csillagászai szerint

2018.11.06. 19:45

Egy idegen civilizáció által küldött szonda is lehetett az Oumuamua nevű objektum, ami az év elején húzott keresztül a Naprendszeren, ezt a Harvard Egyetem két csillagásza által publikált, elsőre, de másodjára is vadnak tűnő tanulmány állítja.

Az Astronomy Journal Lettersnek is elküldött tanulmányban az áll, lehetséges, hogy az Oumuamua egy idegenek által épített szonda volt, amit valójában szándékosan küldtek ide, hogy felderítsék a Földet és környékét, olvasható a CNN cikkében.

Fantáziarajz az égitestről
Fotó: European Southern Observatory / M. Kornmesser

Az elméletüket arra építik, ahogy a szivar alakú tárgy váratlanul felgyorsult, miközben keresztülhaladt a Naprendszeren januárban. Úgy gondolják, ha mesterséges eredetű volt az Oumuamua, akkor napvitorlák segítségével mozoghatott, ez a technológia egyébként az emberiség által is ismert.

Azt is megjegyzik, hogy az objektum magas sebessége és szokatlan pályája alapján feltételezhető, hogy a szonda már nem volt teljesen működőképes, ezzel megmagyarázható lenne számos olyan furcsa anomália, melyet az Oumuamuával kapcsolatban tapasztaltak. A tanulmányt professzor Abraham Loeb és Shmuel Bialy jegyzi.

A CNN megszólaltatta a Toronto Egyetem szakértőjét, Alan Jacksont is, aki szerint a harvardi csillagászok teóriája sok sebből vérzik, például semmiféle tudományosnak mondható bizonyítékot nem vonultat fel, és a napszeles utazás is valószínűtlen. Jackson korábban publikált is az Oumuamuáról, szerinte, egy bináris csillagrendszerből származik a tárgy. Egy kutatócsoport szeptember végén négy lehetséges helyet is megjelölt, mint a Naprendszer első csillagközi bevándorlójának lehetséges származási helye.

Tavaly decemberben egyébként egy alapos magyar tanulmány is megjelent a tárggyal kapcsolatban, ez azt állítja, hogy az Oumuamua több százmillió éves utazása alatt egyszerűen ilyen szivarformára kopott a sok milliárd apró ütközéstől, ami a felszínét érte.