Ezek a top sztárok keresnek milliárdokat a Youtube-on
A Forbes összeállította a Youtube legjobban kereső sztárjainak tízes toplistáját, akik minden évben dollármilliókkal lesznek gazdagabbak. A legnagyobb videósok 2018-as összjövedelme 42 százalékkal haladja meg a tavalyit, amiben nagy szerepe van annak, hogy a legtöbben saját márkák elindításával használják ki az ismertségüket, és a rajongóik úgy látszik, vevők ezekre a termékekre. Még akkor is, ha egyetlen pólóért több mint tízezer forintot kell kipengetni.
Gémerek foglalták el a lista nagy részét, köztük olyan évek óta ismert nevekkel, mint PewDiePie, aki már csak kilencedik a bevétele alapján, és DanTDM, aki a tinik körében népszerű Minecraftban építi hat éve a birodalmát, több mint húszmillió követővel. Az első helyezett azonban kivétel, és nemcsak azért, mert csupán 7 éves, hanem mert
az évi 22 millió dolláros bevételét legózással, vonatozással és autózással szerzi.
A Ryan ToysReview csatorna 17 millió látogatóval nem pusztán a reklámbevételekből tartja fenn magát, a termékeik kapható az Egyesült Államok egyik legnagyobb áruházláncában, a Walmartban is.
Persze itt rögtön érdemes kitérni a Forbesnak arra a megjegyzésére, hogy ezt az összeget nem mind a videós teszi zsebre. Nem vonták le belőle sem az adókat, sem pedig a stábnak, a tartalmat kezelő menedzsereknek, ügyvédeknek, ügynököknek és egyéb segítőknek járó juttatásokat, ami kitehet pár millió dollárt.
- Ryan ToysReview: 22 millió dollár
- Jake Paul: 21,5 millió dollár
- Dude Perfect: 20 millió dollár
- DanTDM: 18,5 millió
- Jeffree Star: 18 millió
- Markiplier: 17,5 millió
- Vanoss Gaming: 17 millió
- Jacksepticeye: 16 millió
- PewDiePie: 15,5 millió
- Logan Paul: 14,5 millió
(Forbes)