Lenyűgöző utcákat rajzol az Nvidia AI-ja
Miközben a Google és a Facebook az online tartalmaink és tennivalóink hatékonyabb feldolgozására állítja szolgálatba a mesterséges intelligenciát, a grafikus csipeket gyártó Nvidia azt teszi, amihez a legjobban ért: épített egy neurális hálót, amely utcai felvételek alapján tud pályákat létrehozni videojátékokhoz.
Megjegyzem, az Nvidia csipjeit nemcsak gémerek használják a számítógépeikben, a cég az önjáró okosautókhoz is készített szenzorok és kamerák jelét feldolgozó lapkákat. Így végül is csak kombinálni kellett ezt a két területet. Fogták az önjáró autók betanításához is használt videókat, amire ráeresztették a neurális hálót, hogy elvégezzék vele a környezet és a tárgyak - autók, épületek, fák, felismerését.
Miután megvoltak a külön színnel jelölt objektumok (ahogyan a fenti videón is látható), az Nvidia csapata ráeresztette az adatra az Unreal Engine 4 videojáték-motort, hogy virtuálisan bejárható pályát hozzon létre.
Ehhez az egészhez nem kellett szerverparkokat beizzítani, elég volt egyetlen grafikus kártya, hogy az eredetiből megalkossák a virtuális teret. Persze az Nvidia kutatói a legerősebb, egymillió forintos Titan V kártyát használták, nem amit megveszünk a gyereknek karácsonyra a sarki pécéboltban.