Feltalálták a megállítható tévéadás halálát
A megállítható tévéadásban az a legjobb, hogy egy kis várakozással átugorhatjuk a reklámszünetet. A hirdetési bevétel azonban úgy kell a tartalomipari cégeknek, mint egy falat kaviáros kenyér, és az Egyesült Államokban hamarosan megjelenhetnek az elkerülhetetlen tévéreklámok.
Az AT&T és a Hulu azon dolgozik, hogy amikor szüneteltetjük egy videó lejátszását, rögtön elinduljon egy reklámblokk.
Milyen jó is lesz az, amikor megállítják a nézők a filmet egy bejövő telefonhívás miatt, vagy mert kimennek a konyhába még egy adag tortillacsipszért, és erre elkezd üvölteni a prosztatakrémreklám.
Azt azért tudni kell, hogy amerikai tévécsatornákon eleve sokkal több és hosszabb a reklámblokk, mint bármelyik magyar kereskedelmi csatornán, hazai szemmel gyakorlatilag nézhetetlen az adás, olyan gyakran megszakítják. Ennek fényében nem meglepő, hogy az USA-ban tömegek térnek át a kábeltévéről az online streamingre. A Netflix egyik fő vonzerejét éppen az adta, hogy csak sorozatokat és filmeket tudunk nézni, zavaró tényezők nélkül.
Persze abban is van logika, amit a Hulu kitalált. A streaming cégeknek nem egységes a szolgáltatása, némelyiknél vannak hirdetések is az alacsonyabb árért cserébe. Már a Netflix is kísérletezik hirdetésekkel bizonyos programjaiban. A Hulunál pedig van olyan prémium csomag, amely garantáltan reklámmentes, ami persze többe is kerül.
Nyilván van a nézőközönségnek egy olyan része, amelynek a torkán bármennyi hirdetést le lehet nyomni, csak maradjon olcsó az aktuális valóságshow, de megvan az a réteg is, amelyet a szünetekbe bedobott hirdetések a magasabb díjazású előfizetések felé fognak terelni.