Riválisait szívatta a Facebook
További Tech-Tudomány cikkek
- Akár halált is okozhat a túl sok csokievés
- Angliában engedélyezhetik az első, az Alzheimer-kór lefolyását lassító gyógyszert
- Az AI keresztapja szerint 30 éven belül kiirthatja az emberiséget a mesterséges intelligencia
- Ez a Genesis Phil Collins nélkül gyorsítja fel a robotokat
- Már évtizedek óta tudják hogy mérgező, mégis máig használják ezt a műtrágyát
A Facebook alkudozások tárgyaként használta a felhasználói adatokat, és könnyebb hozzáférést biztosított azoknak a cégeknek, amelyek tartalmak megosztására, a közösségi portál hosszabb ideig tartó használatára ösztönözték az embereket. Ezzel szemben szigorú korlátozásokat vezetett be azon cégekkel szemben, amelyek a lehetséges versenytársai voltak.
Az Egyesült Királyság törvényhozói tettek közzé szerdán egy online levelezést, amelyet egy teljesen más ügyben, a közösségi portál hamis hírek terjesztésében betöltött szerepének vizsgálatakor ismerhettek meg. Ebből kiderül, hogy a Facebook vezetői, beleértve Mark Zuckerberg vezérigazgatót, a saját üzleti érdekeik mentén kezelték a felhasználók által közzétett információkat.
Egy ékes példája ennek a Vine esete. A riválisnak tekinthető Twitter 2013-ban indította el ezt a videomegosztó szolgáltatást, és lehetővé tette volna, hogy a felhasználók a Facebook-ismerőseikkel is kapcsolatba lépjenek. Ez viszont nem igazán tetszett a Facebooknak, úgyhogy lekapcsolták a Vine-t a Facebookról.
Más esetben viszont Zuckerberg nagyobb hozzáférést engedélyezett annak reményében, hogy a támogatásukkal létrejövő alkalmazások több Facebookon eltöltött percet generálnak. Egy 2012-es levelében ezt részletesen meg is magyarázta:
Megpróbáljuk lehetővé tenni az embereknek, hogy mindent megosszanak, amit csak akarnak, és hogy ezt a Facebookon tegyék meg. Néha úgy tudjuk a legjobban lehetővé tenni, hogy az emberek megosszanak valamit, hogy egy fejlesztő készít egy speciális célú appot, és ehhez a Facebook adja hozzá a közösségi komponenst. Az jó a világnak, ugyanakkor nekünk csak abban az esetben előnyös, ha az emberek visszaosztanak dolgokat a Facebooknak, és ez a tartalom növeli a hálózatunk értékét.
Az információk mélyebb betekintést adnak abba a folyamatba, amely a Facebookot a domináns közösségi médiává tette, és jól látszik, hogy miként gondolkodnak a cégnél a ma már 2 milliárd felhasználójuk által ingyen átadott adatokról - írja a Bloomberg. A Facebook azt mondja, hogy ez a történet egyik oldalát mutatja be, és ismét rámutattak arra, milyen fontosnak tartják a 2014-2015-ben bevezetett változtatásokat, amelyek megakadályozzák, hogy a Facebook-felhasználók az ismerőseik adatait is megosszák.
A vizsgálat ismételten felveti azt a kérdést, hogy a Facebook monopóliumnak mondható-e, ami az egyik legnagyobb veszélyt jelenti a közösség portálra nézve. Az emailek azt mutatják, hogy a Facebook elzárt rivális appokat az nekik szükséges információktól, miközben úgy gyűjthetett adatokat különféle mobilappok használatól, hogy erről valószínűleg a felhasználók mit sem tudtak.