Visszatérnek az Uber önjáró autói, pedig vannak még bajok
Csökkentett üzemmódban indulnak útnak az Uber sofőr nélküli autói, nyolc hónappal azután, hogy az egyik ilyen jármű halálra gázolt egy nőt Arizona államban. A cég mérnökei úgy döntöttek, hogy a robotsofőrök kizárólag nappal és napsütésben dolgozhatnak, esőben és éjszaka nem, és akkor is csak 40 kilométer per órával haladhatnak. Korábban a legnagyobb engedélyezett sebesség 90 kilométer per óra volt.
Még így is maradnak kérdések az Uber önjáró technológiájával kapcsolatban. A New York Times azt írja, hogy az autók nehezen jutottak át azokon a teszteken, amelyek nélkül nem mehetnek ki a közutakra.
Az autói jóval lassabban reagálnak az úton történő eseményekre, mint az emberi sofőrök
Hogy az Uber-autók reakcióideje megegyezzen egy 40 km/h-val hajtó emberi sofőrével, ahhoz 20 százalékkal lassabban kell haladnia, de még a lassabb sebességnél is elbukták az autók a pályatesztek 18 százalékán - derül ki a NY Times által megszerzett dokumentumokból.
Az Ubernek létfontosságú, hogy az önjáró technológia működjön. A vállalat az előző negyedévben 1 milliárd dolláros veszteséggel működött, és alighanem a sofőrök bére jelenti a legnagyobb kiadást.