Simán talpra szökken a felrúgott robotkutya
Az állatszerű robotokat nemcsak összerakni nehéz, de azt a nagy halom vasat még mozogni is meg kell tanítani, ami rendkívül időigényes folyamat. Gondoljunk csak bele abba, hogy az élőlények, akiknek ez az egész eleve a génjeikben van, napokon, vagy akár hónapokon át gyakorolhatnak. A tudósok azonban nem szeretnek ennyit várni, ezért kitalálták, hogy szimulációkkal gyorsítják fel a folyamatot.
A zürichi Robotic Systems Lab munkatársai neurális hálózatok alkalmazásával tanították meg az esésekből talpra állni az ANYmal nevű négylábú robotot, amit nevezhetünk nyugodtan kutyának, nem fog megsértődni érte. Ott azért még nem tart tudomány.
A számítógépes szimulációnak abban volt nagy előnye, hogy a robotkutyának egyszerre 2000 verzióját tudták futtatni, hogy megtalálják, hogy a gép miként tud a legegyszerűbben végrehajtani bizonyos feladatokat. Amint megvolt, hogy melyek például a talpra állás leghatékonyabb módjai, azokat elég volt feltölteni a robotra. Nagyjából így tanítják be az autókat is, hogy sofőr nélkül tudjanak közlekedni.
Ezzel a módszerrel többféle módon javítható a robotkutya mozgása. Azon túl, hogy könnyebben feláll, az egyensúlyából is nehezebb kibillenteni, gyorsabban tud futni, mint előtte, és úgy általában hatékonyabban működik.