Az Uber önvezető motorokat fejleszthet
További Tech-Tudomány cikkek
- Felzabált egy fél galaxist, aztán elaludt egy fekete lyuk
- Az Instagram ezentúl jelentősen megkönnyítheti az életünket
- Hatalmasat bakizott az Apple Intelligence, azt állította, Luigi Mangione lelőtte magát
- Egy eddig még nem látott Androidot fejlesztett a Google, azt is tudni már, min futhat majd
- Felfedezték a gekkók hatodik érzékét
Félreértés ne essék, a biciklik és rollerek nem akkor fogják vezetni magukat, amikor ember ül rajtuk. Üresen fognak a tervek szerint elgurulni a töltőállomásokra, illetve olyan pontokra, ahol a rendszer szerint nagyobb szükség van rájuk.
Exciting announcement from @UberATG at today's @DIYRobocars event. "Micromobility" = autononomous scooters & bikes that can drive themselves to charging or better locations. Hiring now pic.twitter.com/sOjroo8XZI
— Chris Anderson (@chr1sa) 2019. január 20.
A magyar MOL Bubihoz hasonló, de elektromos bicikliket kínáló kerékpár-megosztó szolgáltatás 2010-ben indult be San Franciscóban. Tavaly októberben a JUMP-ot 200 millió dollárért felvásárolta az Uber, és immár az Uber-appon keresztül lehet biciklit kölcsönözni számos amerikai városban, illetve Németországban. A biciklik bérlése fél óránként két dollárba kerül.
Az új, Micromobility Roboticsnak elkeresztelt részleg a JUMP elektromos kerékpárjait és rollerjeit fogja a tervek szerint autonóm üzemmóddal felruházni. Az Uber hivatalos közleménye szerint „Az új mobiliás teamek a kerékpározás biztonságosságának és élményszerűségének fejlesztési lehetőségeit fogják kutatni, az érzékelő- és robottechnológia alkalmazása révén”. Nem ez az Uber egyetlen fejlesztési iránya, amellyel új városi közlekedési formákat céloznak. A minap számoltunk be az önvezető légi taxikat fejlesztő céljaikról.
A fejlesztések fő iránya a cserélhető akkumulátorokat célozza.
Az elektromos közúti meghajtás gyorsabb elterjedésének zálogát sokan abban látják, hogy a mostani beépített akkumulátorokat felváltsák a cserélhető akkuk (amelyek esetleg idővel iparági szabvány szerint is készülhetnek, így eltérő típusú elektromos kerékpárokba és autókba is beilleszthetővé válhatnak). Így ugyanis nem kellene órákig várni a töltésre. Az általános vélemény szerint a kerékpárok piacán hamarabb megjelenhetnek, és a JUMP biciklik fejlesztése is ebbe az irányba halad a cég Techcrunch-nak nyilatkozó termékfejlesztési igazgatója szerint.
Az akkumulátorok cseréje akár automatikus rendszerek segítségével is megoldható a kerékpárdokkoló állomásokon. Ez és az autonóm vezérlésű járművek biztosította alkalmazkodóképesség azt jelentené, hogy a rendszer sokkal kevésbé függne az emberi alkalmazottaktól.
Forrás: Techcrunch