Párizsba és Londonba járnak a kínai cégek bemutatni a legújabb csúcsmobiljaikat, és az európai közönség nagyon is vevő ezekre. A piacelemzéseket végző Canalys kimutatta, hogy 2018 utolsó negyedévében a Huawei már csak egy hajszálnyira volt az Apple mögött, és innen már a Samsung pozíciója sem tűnik elérhetetlennek.
Az eladott mobilok 32 százaléka volt kínai
Ezen belül a Huawei a legnépszerűbb, a teljes piac 23 százalékát szerezte meg, és a Xiaomi már 6 százalékot ural. Mindkét cég körülbelül 60 százalékkal növelte az eladásait 2017-hez képest, miközben az első két helyezett, a Samsung és az Apple részesedése kicsit zsugorodott.
A számokból az figyelhető meg, hogy a mobiltelefonok piaca egyáltalán nem olyan változatos, mint amilyennek a létező márkák száma alapján tűnhet. Az eladások több mint háromnegyedét a Samsung-Apple-Huawei trió uralja, és a tavaly majdnem a felére zsugorodó "egyéb" kategóriában tűnnek el olyan nagy márkák, mint az LG, a HTC, a Sony és a Blackberry.
Annyiban torz a rangsor, hogy csak a darabszámokat tudjuk, arról nincs szó, hogy milyen értékű telefonokból tudtak ennyit eladni. Az pedig csak jövő ilyenkorra fog kiderülni, hogy az Egyesült Államok által generált Huawei-ellenességnek lesz-e bármilyen hatása az óceán innenső oldalán, vagy minden marad a régiben, és a kínai márkák szép lassan kiszorítják a többit.