Most aztán elszabadulhat az emailezés
Hivatalosan is elindult az AMP az emailekhez, és a Google új eszközével dinamikus weboldalak jelennek meg a levelezésünkben a megszokott egyszerű szöveges és képes tartalmak helyett. Az AMP for Email alapvetően a Gmailhez lett kitalálva, de a Yahoo Mail, az Outlook és a Mail.ru is támogatni fogja az új formátumú emailek megjelenítését.
Ismerős lehet az elnevezés onnan, hogy az AMP eddig is használatban volt a weben, ezzel gyorsítja a Google a támogatott oldalak megjelenítését, és nem utolsó sorban az AMP oldalak még a keresőmotor találtai listáján is előkelőbb helyre kerülnek. Az emailek esetében ez egy kicsit mást jelent.
a levelek úgy válnak interaktívvá, hogy nem kell rányomni a válaszküldés gombra
Az egyik példaként felhozott esetben egy szerződést osztanak meg a címzettel a Google Dokumentumok felületéről, és megkérdezik, hogy a benne szereplő dátum rendben van-e. Nem kell megnyitni a doksit, megnézni a hivatkozott részt, és vagy a doksiban vay emailben válaszolni, mert minden lényeges információ látható már az emailben, és csak be kell írni a megfelelő mezőbe a válaszunkat.
Nem szeretnénk túlzottan aggódni, de azért kíváncsian várjuk, hogy a hamis nyereményjátékokat szervező vagy csak simán bankkártyaszámok, jelszavak és más személyes adatok lenyúlására utazó bűnözők mikor szemelik ki maguknak ezt az új funkciót, hogy pillanatok alatt adatokat gyűjtsenek valakiről.
De még bűnözőnek sem kell lenni, elég egy levakarhatatlanul nyomuló marketinges, aki adatokat szeretne gyűjteni lehetséges ügyfelekről.
Persze a Google sem jófejségből találta ki az AMP for Emailt, hanem hogy a hirdető partnerei (mondjuk a Booking.com, amely már használja) rögtön az emailben el tudjanak adni termékeket és szolgáltatásokat, análkül, hogy az olvasó elhagyta volna a levelező felületét.
Az is kérdéses, hogy a technikai újítás mekkora többlet terhelést jelent majd a számítógépeken, hiszen a Gmail már most is az egyik legnagyobb memóriaigényű weboldal.
(TechCrunch, Google)