Már annyi fizetős feliratkozója van a Spotifynak, mint ahányan Egyiptomban élnek
2016 óta a Spotify rengeteget növekedett. Mióta kiterjesztették a szolgáltatást Indiára, kétmillió új felhasználó regisztrált a szubkontinensről. A negyedéves jelentésük szerint évről évre 32%-kal növekedett az új felhasználók száma, így most elérték a 100 millió előfizetőt, 217 millió havi felhasználó mellett. Ez nagyjából 120 milliárd forintos bevételt jelent a negyedévben.
Az Apple Music április elején 50 millió fizető felhasználóról számolt be, ami ugyan az USA-ban elég az első helyre, de nemzetközi szinten még nagy a különbség, írja a The Verge.
Közel negyedmillió podcasttal és a három újonnan beszerzett podcastgyártóval a tarsolyában nem kizárt, hogy még jobban kiaknázzák a médiumot. Új eszközökre utalnak a podcastkészítők számára, amikkel a reklámokat a saját közönségükre szabhatják.
Hiába a fizetős felhasználók hada, a Spotify még mindig veszteséges. Az első negyedévre 142 millió eurós (45 milliárd forintos) veszteséget könyveltek el, igaz, ez javulás a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Az idei év végére 107-110 millió előfizetőt jósolnak, valamint optimistán 228 millió aktív felhasználót.