Kilencedik próbálkozásra már jó lesz a Google csevegője?
Megint nekifut a Google a chatszolgáltatásoknak, hátha most működőképes a stratégiája. A legújabb irány az, hogy kiveszi a mobilszolgáltatók kezéből az sms-t felturbózó RCS (Rich Communication Services) nevű technológiát, és inkább saját maga működteti az ehhez szükséges infrastruktúrát.
A Google az elmúlt években ezekkel próbálkozott, elég nagy átfedésekkel:
- Google Talk
- Google Voice
- Google Buzz
- Google+ Messenger
- Hangouts
- Spaces
- Allo
- Hangouts Chat
Magyarországon a Telekom és a Telenor már 2018 elején elkezdte az RCS próbaüzemét, amellyel kiváltható a drága sms és mms, és nagyjából ugyanazt tudja, mint a többi online chatszolgáltatás. Lehet vele fájlokat küldeni egymásnak, csoportosan csevegni, matricákkal és képekkel feldobni az üzeneteket, és elvileg nem darabonként kell fizetni, hiszen ebben az esetben a csevegés is a mobilneten megy.
Ahhoz viszont, hogy az üzenetek ne sms-ként legyenek elküldve, mindkét fél szolgáltatójának és készülékének támogatnia kell az RCS-t, ami nem minden esetben áll fenn.
A Google első lépésként Franciaországban és az Egyesült Királyságban veszi a kezébe a dolgokat. Saját szervereket állít üzembe, hogy azok a felhasználók is tudjanak csatlakozni, akiknek a szolgáltatója még nem tett lépéseket ez ügyben. Ahol már van szolgáltatói RCS, azzal nem kíván versenyezni, nem fogja azt lecserélni. A felhasználók a Google Messages alkalmazással tudnak RCS-ben csevegni.
Van azonban néhány komoly hátulütője az RCS-nek: csak út közben titkosított az üzenet, a végpontokon nem, tehát a szolgáltató bele tud látni azok tartalmába. Ilyen szempontból a WhatsApp is jobb választásnak bizonyul. Az üzenetek pedig az okostelefonhoz kötődnek, nem lehet több platformon csevegni, mint mondjuk a Facebook Messengerrel.