![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Lezuhant a Boeing repülő taxija
A sűrűn lakott és forgalmas városok közlekedési problémáit részben megoldhatják a repülő taxik, amelyek a tenyérnyi drónok technológiáit ötvözik a helikopterek és kisrepülőgépek méretével. Helyben tudnak fel- és leszállni hat vagy nyolc kisebb méretű rotorjuk segítségével, kis méretűek, és a helikoptereknél jóval könnyebben irányíthatók, így akár egy önjáró robotpilótára is rábízhatók.
Sokan kísérleteznek ilyen repülő szerkezetekkel, a helikoptereket gyártó Bell után a repülőgépipari óriás Boeing idén januárban kezdte meg a tesztjeit. Azt viszont nem verte nagy dobra a cég, hogy június 4-én lezuhant a jármű egyik prototípusa.
Annyit lehet tudni, hogy megállt az egyik rotorja, és a gép egyenesen a földre zuhant. Szerencsére senki sem tartózkodott a fedélzetén. A robottaxit fejlesztő Aurora Flight Sciences (a Boeing egyik leányvállalata) egyelőre nem kommentálja a balesetet, mert éppen zajlik a nyomozás, hogy mi történt.
Most elő lehetne rángatni a Boeing többi problémás ügyét, például a lezuhant és szoftverfrissítés alatt álló 737 MAX gépek katasztrófáit, de ennek a kettőnek semmi köze egymáshoz. A repülő taxi még csak prototípus, és ennél nagyobb balesetek is előfordulnak, mielőtt egy új gép megkapná az engedélyt a kereskedelmi utasszállításra.
Még az is kérdéses, hogy milyen lesz a repülő taxik ideális formája, hol, mennyi és mekkora rotorokat érdemes elhelyezni rajtuk, hogy jó legyen a járművek aerodinamikája, és rövid város körüli utak is kényelmesen teljenek el.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)