Az Apple végre belátta, hogy jobban jár, ha a kisebb szervizeknek is ad alkatrészeket
Komoly változások előtt áll az Apple, ugyanis egy hosszú évek óta meglévő gyakorlatán fog változtatni a közeljövőben. Először csak az USA-ban, aztán a többi piacon is, ahol jelen van a cég.
Eldöntötték ugyanis, hogy megváltoztatva a jelenlegi helyzetet, a jövőben nemcsak a hivatalos partnercégek kaphatnak majd a különféle iPhone-javításokhoz eredeti Apple alkatrészeket, hanem a százszámra jelenlévő független szervizek is.
A nemhivatalos szervizek eddig az utángyártott alkatrésziparra voltak rászorulva, ami ugyan az árakat lent tartotta, viszont nem mindig tudta biztosítani a gyári minőséget.
Az USA több államában lobbiztak már évek óta azért, hogy az Apple változtasson a gyakorlatán, és tegye lehetővé, hogy szabadon működjön a szervizpiac. Az Apple trükkje az volt eddig, hogy ahhoz, hogy egy cég hivatalos partnerré váljon, olyan mennyiségben kellett alkatrészeket rendelnie, amit a kisebb szervizek nem tudtak megengedni maguknak. Ez a volumenkorlát csökken majd le a jövőben, viszont csak az iPhone-alkatrészekre vonatkozik majd, a cég egyéb termékeire egyelőre nem.
„Ez arról szól, hogy az Apple rájött, hogy a javítószegmens nagyobb, mint amekkorát valaha is ki tudna szolgálni. Az, hogy a független szerelők is megkaphatják a gyári alkatrészeket, igazán nagy lépés” – mondta Kyle Wiens, aki egy olyan céget vezet, amelyik az iPhone-ok otthoni javításához kínál útmutatókat.
Az Apple két feltételt szabott az USA-ban a független szervizeknek. Az egyik az, hogy a javított készülékekből kiszerelt eredeti Apple alkatrészeket vissza kell küldeniük a cég központjába, hogy azokat javítani vagy újrahasznosítani tudják.
A másik, hogy minden szervizben kell lennie legalább egy olyan szerelőnek, aki elvégzi az Apple 40 órás, egyébként ingyenes képzését.
(Reuters)