Internetes trollokká válnak a finn gyerekek, hogy felismerjék, ha velük trollkodnak
Egyre nagyobb gondot okoz a világban, hogy sokan nem ismerik fel az álhíreket és a manipulált tartalmakat. A finnek szerint ez ellen az a legjobb védekezés, ha pontosan megismeri mindenki, hogyan is működik az internetes trollok világa, ezért fejlesztettek egy játékot, amiben bárkiből a közösségi oldalak legutálatosabb uszító trollja lehet.
A nem profit alapon működő Yle fejlesztette a játékot, ami a legelején figyelmeztet, hogy valós közösségi oldalas tartalmakat használ, ami néhány embernek zavaró lehet. Majd indul a feladat, ugyanis a trollgyár tagjaként iszlamofób szlogeneket és mémeket, bevándorlásellenes kamuvideókat és más tartalmakat kell terjeszteni a képzeletbeli közösségi oldalon.
Az üzenetküldő appra hasonlító felület több ajánlást is tesz, abból választja ki a játékos, hogyan szeretné eljuttatni az üzenetet, kiderül milyen életkori csoport vagy kik a megcélzott közönség, és ebből kell kiválasztani azt, ami szerinte a legsikeresebb módszer lesz. Ha véget ért a hete a trollgyárban, akkor összegzik az eredményeket, megmutatják, melyik döntését szerette a képzeletbeli közösség, melyik az, amire nem érkeznek lájkok, vagyis szépen lassan megtanítja a trollok összes technikáját.
Az alkalmazást először finn nyelven készítették el, de annyira sikeres lett, és annyi iskola kezdte el használni edukációs céllal, hogy most megcsinálták az angol verzióját is. A fiatalok így megismerkedhetnek azzal, hogyan terjednek a hamis információk, hogyan próbálják befolyásolni őket, milyen az összeesküvés-elméletek világa, és hogyan terjed a gyűlölet. Megtanulják, hogyan használják ezeket az oldalakat a trollok, amikor különböző életkorú és társadalmi helyzetű embereket céloznak meg, milyenek a fizetett botok, és hogyan terjed a propaganda.
A visszajelzések szerint a játék borzasztó, de tanulságos, vagy éppen ijesztő, de hasznos. A készítők a továbbiakban is együtt szeretnének működni az oktatásban dolgozókkal, illetve nemzetbiztonsági és informatikai szakemberekkel, hogy a lehető legélethűbb legyen az élmény, és a fiatalok észrevegyék, hogy mikor akarják őket manipulálni azokkal a módszerekkel, amiket a játékban akár ők maguk is alkalmaztak.