A tiniket biztonságos netezésre tanító app nyerte a kiberbiztonsági startupversenyt
További Tech-Tudomány cikkek
- Angliában engedélyezhetik az első, az Alzheimer-kór lefolyását lassító gyógyszert
- Az AI keresztapja szerint 30 éven belül kiirthatja az emberiséget a mesterséges intelligencia
- Ez a Genesis Phil Collins nélkül gyorsítja fel a robotokat
- Már évtizedek óta tudják hogy mérgező, mégis máig használják ezt a műtrágyát
- Minden idők legforróbb napjait éltük 2024-ben, de 2025-ben sem lesz sokkal jobb
Idén 15. alkalommal rendezték meg az ITBN nevű éves budapesti kiberbiztonsági konferenciát. A kétnapos rendezvény az első napján egy startupversenynek is helyet adott, ahol a benevezett csapatok rövid pitch előadásokban mutatkoztak be, majd az ötfős szakmai zsűri kiválasztotta a legígéretesebbnek ítélt vállalkozást, amely jutalmul bekerülhetett a kelet-közép-európai régió első kifejezetten a kiberbiztonság területére fókuszáló inkubátora, a budapesti OXO Cybersecurity Lab mentorprogramjába.
A versenyen öt csapat indult, némelyik a már működő szolgáltatását bővítené, mások még az ötletük beindításán dolgoznak:
- A mySec Cloud egy biztonsági fókuszú felhőszolgáltatást kínál, amely ígérete szerint a felhőpiac nagy szereplőinél teljeskörűbb biztonsági szolgáltatásokat nyújt, a régióban hiánypótló módon. Együttműködnek több nagy biztonsági céggel, de minden biztonsági terméket és szolgáltatást ők fognak össze és kezelnek, az ügyfelek igényeihez szabva.
- A Cyex egy játékos oktatóplatform, amely egy cég dolgozóinak a biztonsági skilljeit hivatott fejleszteni – hiszen a biztonsági incidensek, adatszivárgások jelentős részét emberi mulasztás teszi lehetővé. A szogláltatás kifejezetten a nem technikai embereket célozza, és a hagyományos e-learninges oktatás helyett átélhetőbb formával tennék könnyebben befogadhatóvá a kiberbiztonság alapjait. Ez most egy szöveg alapú, Kinecttel irányítható programot jelent, de a jövőben inkább a virtuális valóság felé vinnék el a platformot.
- A Hackrate csapata egy új, hatékonyabb bug bounty, azaz hibavadász platformot szeretne létrehozni. Egyre több digitális szolgáltatást kínáló cég vesz igénybe etikus hekkereket a rendszerei sebezhetőségeinek a kiszúrására, akiket azzal motivál, hogy egy-egy új hiba felfedezéséért díjat fizet. A Hackrate szerint azonban ezek a bug bounty programok gyakran se magának a cégnek, se az etikus hekkereknek nem elég hatékonyak, ezért egy olyan platformot hoznának létre, amely a hekkereknek is jobb kereseti lehetőséget jelent, és a cégeknek is egyszerűbb igénybe venni.
- A Risk Cyber – a verseny egyetlen nem magyar indulója – egy világszerte problémát jelentő jelenségre, a digitális identitással való visszaélésekre kínálna megoldást. A felhasználók egy program segítségével összegyűjthetik és egyetlen helyen figyelemmel követhetik az online profiljaikat és azonosítóikat, hogy elkerüljék, hogy ezekkel bárki visszaélhessen.
- A Mongu for Teen egy olyan app – egyelőre iOS-re, de tervben van az androidos verzió is –, amely a gyerekeknek segít megtanulni, hogy mire és hogyan kell vigyázni a kedvenc appjaik használatakor, a szülőknek pedig segít megérteni ezeket az appokat, illetve figyelemmel követni a gyerekük tevékenységét. Sok olyan app érhető már el, amelyek szülői felügyeletet tesznek lehetővé a gyerekek mobilján, a Mongu viszont nem a szülői kontrollra helyezi a hangsúlyt, inkább játékos formában, videókkal, történetekkel és pontgyűjtő oktatófeladatokkal igyekszik érdekeltté tenni magukat a gyerekeket a saját online biztonságukban.
A versenyt az OXO Cybersecurity Lab, a CEU és az ITBN közösen szervezte, az ötfős zsűri tagjait is ezek a szervezetek adták. A döntésük értelmében
a győztes a Mongu for Teen lett,
ők csatlakozhatnak az OXO inkubátorprogramjához. A második Risk Cyber a CEU InnovationsLab következő bootcampjéhez csatlakozhat, a harmadik Hackrate pedig az ITBN VIP gálavacsoráján vehet részt, ami gyakorlatilag egy szakmai kapcsolatteremtési lehetőség az induló startupnak.