![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Ingázáshoz készített elektromos robogót a Gogoro
A tajvani Gogoro a hazájában októberben piacra dobja a Viva nevű új robogóját, körülbelül 600 ezer forintos áron, ha nem számoljuk hozzá a világbajnok magyar áfát. A világpiacra is eljut a jármű 2020-ban.
A Viva csupán 80 kilogrammot nyom, kisebb is a cég többi robogójánál, és ezt azzal érték el, hogy kivették belőle az akkumulátorok felét. Ezt is ugyanolyan cserélhető aksi hajtja, mint a többi Gogorót, de ebben csak egyet lehet elrejteni az ülés alatt. Még így is futja belőle nagyjából 85 kilométernyi száguldozásra, nyilván terepviszonyoktól függően.
Kis mérete ellenére 21 literes a csomagtartója, és száz különféle kiegészítőt lehet ráaggatni, hogy akár teherhordásra is alkalmas legyen, amennyiben ez kimerül a pizzás dobozok és a piacon vett zöldségek hazaszállításában.
A Gogoro 2015-ben mutatta be az első robogóját, most már a harmadik verizónál tartanak – a Gogoro 3 közel 170 kilométert tesz meg aksiról. Alapból mindegyik robogóban két könnyen kivehető akkumulátor van, a Viva viszont csak egyet kapott.
![gogoro viva2.png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2971/29716/297166/29716635_b5563f7176f10abfb888ac0687058fc2_wm.png)
Ez a kivehető akku, valamint a Gogoro fedélzeti szoftvere többféle üzleti modellt tesz lehetővé. Tajvanon a cég saját nyilvános töltőhálózatot működtet, amelynek az állomásain a robogósok letehetik a lemerült aksikat, és felkaphatnak egy telit. Ezért persze havidíjat fizetnek.
Berlinben, Madridban, Párizsban és Tübeingenben viszont a Coup nevű robogókölcsönző cég használta ki az aksik könnyű cserélhetőségét: a felhasználók az utcán leparkolt több ezer robogó közül bérelhetnek ki egyet a mobiljukkal, és perc alapon fizetnek a használatért.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)