Judit
2 °C
7 °C
Index - In English In English Eng

A biometrikus azonosítás növelheti a repülőterek hatékonyságát

GettyImages-1125386408
2019.10.17. 12:52

A biometrikus azonosítástól remélik a légiközlekedési szakértők, hogy jelentősen növeli a légikikötők hatékonyságát, és ezzel fel tudják venni a versenyt az utasforgalom növekedésével, hangzott el a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) varsói, Global Airport and Passenger Symposium nevű, az utasélmény fejlesztésére fókuszáló konferenciáján csütörtökön.

Nick Careen, az IATA utas- és áruforgalomért felelős vezetője előadásában azt hangsúlyozta, hogy a szervezet a következő 10-15 évre jelentős, évi 4 százalék körüli átlagos forgalomnövekedést prognosztizál, ekkora mértékben viszont nem lehet fejleszteni a repülőtereket, mert azok építése a túlszabályozottság miatt is nehézkes és lassú.

A folyamatosan bővülő utasforgalmat csak akkor tudják kezelni, ha javítják a légikikötők hatékonyságát és optimalizálják a folyamatokat, ez pedig az utasélmény növelését is magával hozza majd, mondta Nick Careen, hozzátéve, hogy a technológia már rendelkezésre áll, csak használni kell.

Michael Hardin, az Egyesült Államok Vám- és Határőrségének igazgatója az általuk használt rendszer tapasztalatairól beszámolva elmondta, ők olyan biometrikus azonosítást használnak, amely nem ujjlenyomat, hanem arc alapján azonosítja az utast, akiről a járatra jelentkezéskor felvételt készítenek, ehhez hozzárendelik az útlevelét, beszállókártyáját és egy személyes kódot, így egyetlen ellenőrző ponton sem kell dokumentumokat felmutatnia a repülőgépbe való beszállásig. A tapasztalatok szerint ez a rendszer sokkal gyorsabb és hatékonyabb, mint a hagyományos útlevél-ellenőrzés, az eddig 1 percig tartó folyamat az arcalapú azonosítással 10 másodperc alá csökkenthető, a megbízhatósága pedig 98 százalék felett van.

Michael Hardin hangoztatta, hogy a határőrség semmilyen más adattal nem köti össze a rendszerből származó információkat, a fényképet és adatokat 12 órával a felvétel készítése után törlik és nem nyomkövetésre, hanem azonosításra használják. (MTI)

(Borítókép: 2018-ban beüzemelt biometrikus azonosító a Washington Dulles nemzetközi repülőtéren. Fotó: Bill O'Leary/The Washington Post via Getty Images)