Kiemelés után derül ki, mi lesz a Szőke Tiszával
Ahogyan arról csütörtökön beszámoltunk, elkezdődött az egykoron szebb napokat megélt Szőke Tisza kiemelése. Az első információk szerint az enyészeté lett hajóroncsot a vastelepre szánták, de a cikkünk megjelenése után a KÉSZ Csoport jelezte, hogy megpróbálják megmenteni a hajót.
Közleményük szerint a partra vontatást még a tél előtt elvégzik, és igyekeznek úgy megoldani, hogy ne kelljen kettévágni a hajótestet. Idén október 5-én a rendkívül alacsony vízállás lehetővé tette, hogy a MA-HARD Vízépítő szakemberei hozzákezdjenek a hajó kimentéséhez.
Nem tudjuk, hogy milyen állapotban sikerül, vagy egyáltalán sikerül-e egészben kiemelni a partra a 200-250 tonnás hajótörzset. A Szőke Tisza víz feletti részét még az Alapítvány tulajdonába kerülése előtt szinte teljesen szétdarabolták, ellopták. Az viszont, hogy a gőzös ennyi viszontagság után még mindig úszik, már most bizonyítja, hogy kivételes alkotásról van szó, megérdemli, hogy mindent megtegyünk azért, hogy megmentsük. A parton, a kárfelmérés után fog kiderülni, hogy mennyire súlyos a helyzet, a Szőke Tisza jövőjéről csak ezután érdemes komolyan gondolkodni
– mondta el Heizler Tamás, a MA-HARD Vízépítő Kft. ügyvezetője, a Hajózásért Alapítvány egyik kurátora.
A legnagyobb magyar folyami gőzhajó 2017 decemberében került a Hajózásért Alapítvány tulajdonába, amit kifejezetten a Szőke Tisza megmentésére hozott létre Varga Mihály, a KÉSZ Csoport alapítója, valamint Portás Csaba hajózási szakember. Az alapítvány bízta meg a MA-HARD Vízépítő Kft-t., hogy amint megfelelőnek találja a körülményeket, tegyen meg minden szükséges intézkedést a gőzös kiemelésére.