Fitneszkütyükben látja a jövőt a Google
2,1 milliárd dollárért (átszámítva 617 milliárd forintért) vette meg a fitneszkarkötőkkel és okosórákkal foglalkozó Fitbitet a Google, írja a Verge. A hírt Rick Osterloh, a Google eszközökért és szolgáltatásokért felelős alelnöke jelentette be egy pénteki posztjában: szerinte a Fitbit „egy lehetőség arra, hogy még többet fektessünk a hordható eszközökbe, és piacra dobhassuk a Google-féle hordható termékeket”.
A hírt nemrég szellőztette meg riportjában a Reuters, a pénteki megállapodás szerint viszont a Fitbit közvetlenül a Google alá fog tartozni, nem az anyavállalat Alphabet alá. A Fitbit közleményében viszont kiemeli, hogy a felhasználók adatait továbbra is szigorúan bizalmasan fogják kezelni, így nem használják majd azokat a Google hirdetéskezelőjéhez sem.
Korábbi cikkünkben már írtunk arról, milyen előnyöket hozna mindkét cég számára a felvásárlás: a Google már évek óta gyárt saját mobiltelefonokat és más hordozható eszközöket, illetve az operációs rendszerükből készült kifejezetten okosórákra szabott változat is, ilyen eszközt viszont még nem gyártanak. A hordható kütyük piaca ugyanakkor elég telített, így a Fitbit megszerzése jelentősen megkönnyítheti majd a beszállást.
A Fitbitnek is ideális időben jött egy felvásárlás, mert a piaci fölénye folyamatosan csökken a olcsóbb kínai alternatívák, elsősorban a Huawei és a Xiaomi miatt. A fitneszkütyük terén úttörőnek számító amerikai cég az elmúlt időszakban egészségügyi partnermegállapodásokkal és felvásárlásokkal igyekezett több lábon állva talpon maradni. Elemzők szerint a legnagyobb értékük ma már inkább a felhalmozott egészségügyi adataikban lehet.