Kiborgokat csinálnak egy svéd utazási iroda dolgozóiból
Bőrük alá helyezett mikrocsippel nyithatják ki irodájuk ajtaját és fizethetnek a büfében a TUI német-brit utazásszervező skandináv alkalmazottjai, írja az MTI, az 500 észak-európai alkalmazott közül ugyanis 115 vállalkozott önként erre az újításra.
Számukra így a jövőben fölöslegessé válhatnak a kulcskártyák vagy a jelszavak.
Az újítást nem a központból rendelték el, hanem saját kezdeményezésre vezették be Svédországban. A leányvállalat a cég egyfajta digitális laboratóriumának is tekinthető, az ottani alkalmazottak nagyon nyitottak a digitális újdonságokra, mondta pénteken Hannoverben Kuzey Esener, a TUI szóvivője. A Spiegel riportja szerint Svédország 10,2 millió lakosából mintegy 5000 embernek van csip ültetve a bőre alá, természetesen a saját akaratukból.
A német lap egyébként felveti az adatvédelem kérdését, de a TUI svéd menedzsere szerint nincs ok az aggodalomra, ugyanis ezzel a beültetett csippel „nem lehetséges a megfigyelés és az ellenőrzés”. Mint mondta, ezeknek az NFC jeleknek maximum 10 centiméter a hatótávolságuk, a bőr alatt pedig ez mindössze 1-4 centire szűkül. Emellett a csip nem is kapcsolódik az internethez, és nem készít semmilyen felvételt a gazdájáról.
Esener elmondta, a cég nem tervezi a bőr alá beültetett mikrocsip bevezetését más részlegeknél, és pláne nem az ügyfelek körében.
Kollégánk, Tóth Balázs egyébként kipróbálta, milyen az, amikor a kezébe beültetnek egy mikrocsipet, tapasztalatairól pedig ebben a cikkben írt: