Eladja a felhasználók adatait az Avast
A felhasználók böngészési előzményeit árulja Jumpshot nevű leányvállalatán keresztül az Avast vírusirtó – írja a Windows Central. A Jumpshot több nagy cégnek is árulta a böngészési előzményeket, valamint adatokat arról, hogy milyen eszközön, mikor és mire kattintottak a felhasználók.
A vevők között van a Microsoft, a Pepsi, a Google és a Condé Nast. A vírusirtó elraktározta a Google-kereséseket, helyekre vonatkozó kereséseket, LinkedIn- és YouTube-előzményeket és pornóoldal-látogatottsági szokásokat. Ezeket a marketingjük fejlesztésére használják a vevők.
Mindezt úgy gyűjtik, hogy az nem vezethető vissza az egyes felhasználókhoz.
Az Avastnak már több mint 435 millió felhasználója van, de mivel az adatgyűjtésbe a felhasználóknak bele kell egyezniük, csak 100 millió eszköz adatait látják. Ugyan az elfogadónyilatkozatban benne van, hogy a Jumpshot fel fogja használni az emberek adatait, de azt nem részletezik, hogy mégis hogyan.
Az Avastról már korábban is kiderült, hogy böngészési adatokat gyűjt, bár akkoriban még csak egy böngészőplugin segítségével tette, ami figyelmeztette a felhasználókat, ha veszélyes oldalra tévedtek. Mikor ez kiderült, a Google, a Mozilla és az Opera azonnal törölte a plugint, de az Avast a vírusirtó segítségével tovább gyűjti az adatokat, bár már beleegyezéses alapon. Érdekes ellentmondás, hogy ugyan a Google azonnal törölte az adatgyűjtős Avast-bővítményt, mégis élt a Jumpshot szolgáltatásaival.